عضو هیات رییسه شورای شهر تهران گفت: استفاده از همه جریانات نخبگانی فرهنگی شهر تهران و کشور برای رسیدن به این هدف که تهران را الگوی کلانشهرهای اسلام کنیم، ضروری است و استفاده از بخش قلیلی از نخبگان فرهنگی ما را به این هدف نمی رساند.

به گزارش جارچی اخبار، «جعفر بندی شربیانی» عضو هیات رییسه شورای شهر تهران در گفت و گو با ایلنا درباره اقدامات شهرداری تهران در راستای فرهنگ سازی مناسب به ویژه در خصوص آپارتمان نشینی و یا اصلاح خرده فرهنگ های نادرست گفت: شهرداری مسئول اصلی فرهنگ در شهر نیست و این نکته مهمی است اما وظایفی که برای شهرداری در این زمینه تعریف شده است وظایفی است که به چشم می آید.

وی ادامه داد: یعنی در پیشانی کار عملکرد شهرداری تهران به عنوان فضاسازی و زیباسازی و موضوع برندینگ شهر تهران دیده می شود و شهرداری تهران این وظایف را برعهده دارد.

این عضو شورای شهر خاطرنشان کرد: واقعیت امر این است که در برخی از مواقع سال به ویژه در آیین های مذهبی و دینی که داریم و دارای حساسیت نیز هستند عملکرد شهرداری تهران در این حوزه چشم گیر نبوده است و این موضوع هم به شهادت شهروندانی است که در این زمینه به ما مراجعه کرده اند.

شربیانی خاطرنشان کرد: انتظار ما  در حوزه فضاسازی شهر تهران به ویژه در آیین های ملی و مذهبی انتظار خیلی بالایی است. به ویژه در این ایام که تقارن بهار با ماه مبارک رمضان است. البته عملکرد شهرداری در ماه محرم سال گذشته عملکرد خوبی بوده است اما انتظار از شهرداری تهران این است که در این حوزه ها چشم گیرتر باشد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا شهرداری می تواند با فرهنگ سازی درست و استفاده از فضاهای شهری برای ارائه فرهنگ مناسب، خرده فرهنگ های نادرست را اصلاح کند و آیا اقدامات شهرداری را در این زمینه کافی می دانید گفت: قطع باید در این زمینه ها بیشتر از این کار شود و عملکرد چشم گیر نبوده است و باید تلاش بیشتری شود. با اینکه این کار از وظایف اصلی شهرداری نیست اما می تواند با استفاده از ظرفیت هایی که در اختیار دارد اقداماتی را در این راستا انجام دهد چراکه ظرفیت های شهرداری بالاست و بنابراین انتظار از او هم بسیار بالاست.

این عضو شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: پیشنهاد می دهم که شهرداری از تجارب دوره های قبل که دراین زمینه موفق بوده اند استفاده کنند و در واقع بررسی کنند و ببینند در دوره هایی که شهرداری در این زمینه موفق بوده است چه اقداماتی انجام داده است.

شربیانی با اشاره به صحبتهای شهردار تهران درباره اینکه تهران الگوی کلانشهرهای اسلام شود، گفت: همچنین استفاده از جریانات نخبگانی در حوزه فرهنگ بسیار موثر است. اینکه ما فقط در یک چهارچوب متمرکز و متوقف شویم و تصمیم گیری و تصمیم سازی کنیم، قطعا ما را به منزل مقصود نمی رساند. بلکه استفاده از همه جریانات نخبگانی فرهنگی شهر تهران و کشور برای رسیدن به این هدف که تهران را الگوی کلانشهرهای اسلام کنیم، ضروری است و استفاده از بخش قلیلی از نخبگان فرهنگی ما را به این هدف نمی رساند.