مسئول سازمان بسیج جامع زنان کشور، دعوت غیر مستقیم به مسئله‌ رعایت حجاب در جامعه را امری مهم در مسائل فرهنگی و اجتماعی دانست.

به گزارش جارچی اخبار، مینا بیابانی مسئول سازمان بسیج جامع زنان کشور، در گفت‌وگو با مهر، جذب همه اقشار نوجوان و جوان به انجمن و مجموعه‌هایی مانند مهرواره «بانور» را توسعه و تنوع در بخش‌های یک فعالیت فرهنگی_مذهبی دانست و گفت: نباید چشم بر تنوع‌طلبی قشر جوان و نوجوان بست! اگر ما می‌گوئیم جذب همه نوع رده سنی و اقشار مختلف جامعه، یعنی توسعه و تنوع دادن در فعالیت‌های مهرواره «بانور» یک امتیاز ویژه محسوب می‌شود، که خود این موضوع می‌تواند با جلسات کتابخوانی، تولید برای فضای مجازی و….، در «بانور» محلات کشور رقم بخورد. ما باید کاری کنیم که جوانان و نوجوانان ما دغدغه و مشکلات محله خود را احساس کرده و نسبت به حل مسئله محله‌هایشان واکنش نشان دهند، و به فردی کنش‌گر و اثرگذار تبدیل شوند.

وی در ادامه با بیان اینکه باید دعوت به مسائل فرهنگی و اجتماعی به ویژه رعایت حجاب در جامعه، غیرمستقیم باشد، یادآور شد: ما در مهرواره «بانور» قرار نیست که فقط کار جهادی انجام دهیم، بلکه آمده‌ایم تا در کنار حل مسائل اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی محلات، با کمک بانوان و با ایجاد جذابیت‌های ارتباطی، مسائل اعتقادی محلات را هم برطرف سازیم و توأمان با کار فرهنگی، به شکل گزینشی عمل کنیم و بانوان را پای کار جهادی اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و اعتقادی بیاوریم.

مسئول سازمان بسیج جامع زنان کشوردر ادامه درباره جذب قشر خاکستری جامعه به مهرواره «بانور» و محله «همدل اسلامی» گفت: اینکه ما بی‌حجاب و باحجاب را در دایره فعالیت‌هایمان در «بانور» پذیرا باشیم، بحث خیلی مهمی است، چرا که به عقیده من آن شخص یا مجموعه‌ای که قرار است قشر خاکستری جامعه را در کنارش داشته باشد، یا آن‌ها را جذب کند باید روح بزرگی داشته باشد و به خودسازی و شناخت کامل از باورهایش رسیده باشد.

بیابانی درخصوص فراگیری بیشتر مهرواره «بانور» در جامعه و گسترش آن در محلات تهران و دیگر استان‌های کشور، بیان کرد: به گمانم توسعه و تنوع دادن در فعالیت‌ها و همچنین جذب طیف‌های مختلف سنی در مهرواره «بانور» رمز موفقیت و آینده خوش این مهرواره است. درواقع اگر ما برساس قاعده دختران کم سن‌وسال و نوجوان‌مان را وارد میدان کنیم و آن‌ها هم یک کنش‌گر ویژه در عرصه مهرواره «بانور» شوند، کاری بس بزرگ انجام داده‌ایم.

وی با عنوان یکی از اعضای فعال مهرواره «بانور» در پایان تاکید کرد: مهرواره «بانور» اتفاق خوب و مبارکی است، اما به شرطی که تحولات آن به شکلی معقول و منطقی باشد، چراکه فعالیت‌های این مهرواره اکثراً فرهنگی و اجتماعی است و این را درنظر داشته باشید که نهادینه کردن کار فرهنگی یا اجتماعی مستلزم زمان است و نمی‌شود با سرعت چند ماهه یا یکساله آن را در محلاتِ کشور برای مردم جاگیر کرد. به عقیده من همان‌طور که در ابتدای شکل‌گیری مهرواره «بانور» دغدغه حل مسئله محله را داشتیم، الان باید فعالیت‌هایمان را براساس نیاز مخاطب تعریف کنیم و مبتنی بر حل مسئله محله پیش برویم.

یادآور می‌شود مهرواره «بانور» ذیل فعالیت‌های بنیاد هدایت است که با همکاری معاونت بانوان سازمان تبلیغات اسلامی، درصدد روایت کردن ظرفیت‌های بانوان در خانواده و محلات است.