رییس پلیس امنیت اقتصادی مازندران از آزادسازی ۲ هزار مترمربع از اراضی ملی و جنگلی به ارزش ۵۰ میلیارد ریال در شهرستان چالوس خبر داد.

به گزارش جارچی اخبار به نقل از پایگاه خبری پلیس سرهنگ محمد محمدپور اظهار داشت: در پی کسب خبری مبنی بر محصور نمودن غیر قانونی و شروع به ساخت و ساز در بخش قابل توجهی از زمین های ملی و جنگلی در مناطق جنگلی شهرستان چالوس، موضوع در دستور کار رابطان امنیت اقتصادی و ماموران انتظامی آن شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: در اجرای این ماموریت که در حوزه انتظامی بخش مرزن آباد شهرستان چالوس به اجرا درآمد، پس از هماهنگی قضائی و حضور نمایندگان اداره حفاظت منابع طبیعی آن شهرستان نسبت به تخریب دیوار به متراژ ۲ هزار متر در اراضی ملی و جنگلی که به‌صورت غیر قانونی محصور شده بود اقدام کردند.

سرهنگ محمدپور تصریح کرد: در این عملیات تمام اراضی محصور شده که به تصرف زمین خواران در آمده بود رها سازی و به دامان طبیعت و جنگل بازگردانده شد.

رییس پلیس امنیت اقتصادی ارزش زمین رها سازی شده از چنگ زمین این زمین خوار را برابر نظر کارشناسان ۵۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: در ادامه رسیدگی به پرونده متهم دستگیر و پس از تکمیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شد.

سرهنگ محمدپور در خاتمه با اشاره به این که تجاوز به اراضی ملی و کشاورزی تجاوز به حقوق همه مردم به ویژه نسل آینده این کشور است، تصریح کرد: هرگونه تصرف و ساخت و سازهای غیرمجاز در زمین های ملی و جنگلی موجب از بین رفتن جنگلهای سرسبز شمال و این منابع خدادادی خواهد شد. لذا از هموطنان درخواست کرد: در صورت مشاهده هرگونه زمین خواری، بلافاصله موضوع را از طریق مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.