معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان با اشاره به اینکه در دهه اول فروردین ماه جاری۲ مورد سیلاب با رهاسازی به موقع از سدهای استان کنترل شد گفت: درحال حاضر مطابق برنامه ریزی ها و ایجاد آمادگی های لازم، سیلاب احتمالی ناشی از بارندگی های اخیر در بالادست خوزستان نیز کنترل خواهد شد.

به گزارش جارچی اخبار، محمد خانچی از آمادگی عوامل مختلف امدادی، مدیریتی و فرمانداران استان برای کنترل احتمال وقوع سیلاب در فروردین ماه جاری خبر داد و بیان کرد: با مدیریت خوبی که در حال انجام است، سیلاب احتمالی ناشی از بارندگی های اخیر بالادست حوضه‌های آبریز استان، کنترل خواهد شد.

وی گفت: تمامی مواردی که می تواند از وقوع سیلاب در استان بازدارنده باشد را بکار گرفته ایم تا آسیبی به مردم خوزستان وارد نشود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان اظهارکرد: از مردم روستاها و عشایر خواسته می‌شود در مجاورت مسیل‌ها و رودخانه‌ها اسکان نداشته تا شاهد وقوع حادثه ای در استان نباشیم.

خانچی ادامه داد: خوشبختانه تا کنون مشکلی در استان بر اثر بارش باران رخ نداده و تمامی مسیرهای اصلی و روستایی باز هستند و اوضاع تحت کنترل است.

ارزیابی استحکام سیل‌بندهای خوزستان

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان افزود: از روز چهارشنبه هفته جاری تمامی فرمانداران، مسئولان مربوطه و عوامل امدادی در حالت آماده باش هستند تا در صورت وقوع احتمالی حادثه بر اثر بارش باران به سرعت پای کار بیایند.

خانچی ادامه داد: پیش از فروردین ماه، بررسی تمامی سیل بندهای استان انجام و استحکام آن‌ها ارزیابی شده است.

وی با اشاره به اینکه همکاری خوبی بین‌مجموعه های استان برای کنترل وقوع سیلاب احتمالی انجام شده است افزود: از ابتدای فروردین ماه جاری متناسب با شرایط، از سدهای استان بخصوص سد دز رهاسازی آب در حال انجام است و هم‌اکنون مشکلی در کنترل سیلاب احتمالی در استان نداریم.

هواشناسی خوزستان نسبت به فعالیت سامانه بارشی در استان از روز چهارشنبه هفته جاری هشدار سطح قرمز صادر کرده است.