براساس اعلام فراجا ظرف مدت ۲ ماه اجرای عملیات جدید پلیس برای مقابله با سرقت ۳۰ هزار سارق منزل و خودرو در تور اطلاعاتی و عملیاتی پلیس قرار گرفته و دستگیر شدند.

به گزارش جارچی اخبار به نقل از مهر، از شروع عملیات جدید پلیس در طی دو ماه گذشته در خصوص مقابله با سرقت تا امروز ۳۰ سارق منزل و خودرو در تور اطلاعاتی و عملیاتی پلیس قرار و دستگیر و تحویل مراجع قضائی داده شد که در این میان بالغ بر ۲۰ شبکه سرقت بین بخشی در استان‌ها منهدم شدند.

این در حالی است که دستبند پلیس بر دستان ۹۷۰ مالخر زده شده که بالغ بر ۸۰ درصد اموال سرقتی در این میان کشف و ضبط شد که شهروندان می‌توانند با مراجعه به سایت نما دات پلیس دات ای آر مراجعه ونسبت به پیگیری اموال مسروقه خود مطلع شوند.

همچنین در این مدت شاهد کشف بخش قابل توجهی از خودروهای مسروقه در طی یک هفته پس از سرقت بوده ایم و این در حالی است که کشف ۷۰ درصد جرایم جنایی در کمتر از ۴۸ ساعت رخ داده است.

در این میان تشکیل ستاد رسیدگی به پرونده‌های راکد سرقت و به جریان انداختن مجدد ۵ میلیون پرونده راکد که در سالهای گذشته به نتیجه نرسیده بود مجدداً روی میز کارآگاهان پلیس قرار گرفت.

این در حالی است که سرقت از آشکار ترین و رتبه دار ترین جرایم دنیا و ایران است؛ فراجا در طرح ویژه مقابله با سرقت، عمده نیروها و امکانات خود را بسیج کرده که در نهایت، در دو ماهه اخیر بیش از ۳۰ هزار سارق منازل و لوازم داخل خودرو شناسایی، دستگیر و تحویل مراجع قضائی شدند.

بدون شک مبارزه با سرقت‌های خشن و مسلحانه نیز در دستور کار فراجاست. در همین راستا حدود ۱۰۰ باند سرقت مسلحانه وخشن شناسایی و همچنین ۸۵ درصد عاملان و مجریان سرقت‌های مسلحانه در این مدت کوتاه دستگیر شده اند.

بعضی وقت‌ها شهروندان خانه خود را با بانک و صندوق ذخیره و امانت اشتباه می‌گیرند. جای پول و سکه و طلا در صندوق امانات بانک هااست و البته بانک‌ها می‌بایست در ازای تسهیلات با قیمت مناسب برای ایجاد صندوق‌های امانات به کمک مردم بیایند.

آنچه مسلم است برای کاهش نرخ وقوع سرقت در جامعه همگان می‌بایست در میدان بیایند و نقش خود را ایفا نمایند که در این میان خود مردم مهمترین و بالاترین نقش را در پیشگیری از سرقت با رعایت آموزش‌های پلیس ایفا می‌کنند، از نصب دوربین و حفاظ و روشنایی و نگهبان محله تا عدم نگهداری پول و سکه و طلا در منزل. پلیس نیز با افزایش گشت‌زنی های خود در محله‌ها به وظایف خود عمل خواهد کرد.