آیت الله سید ابراهیم رییسی رییس جمهور گفت: مدیران خوزستان باید در تراز مردم انقلابی این استان کار و تلاش کنند و هر مدیری که خسته شده باید جای خود را به مدیر انقلابی، جهادی و تحول گرا بدهد.

به گزارش جارچی اخبار، آیت الله سید ابراهیم رئیسی پنجشنبه در اجتماع عظیم مردم خوزستان در مصلای مهدیه اهواز با بیان اینکه خوزستان ، استان نمونه در شهادت، ایثار، آزادگی و مقاومت و ایستادگی در برابر دشمنان است گفت: خوزستان دین خود را ادا کرده است و امروز باید همه کشور به ویژه مسوولان نسبت به این استان و مردم با وفای آن ادای دین کنیم.

رییس جمهور تصریح کرد: تغییر شرایط خوزستان نیاز به حرکت جهادی دارد و حرکت معمولی در این استان جواب نمی دهد؛ بنابراین باید حرکتی انقلابی و جهادی با الگو از دفاع مقدس در خوزستان رقم بخورد.

وی با تاکید بر اینکه اشتغال را اولویت خوزستان دانست و گفت: تلاش همه مسوولان در این استان باید بسترسازی برای اشتغال و فعالیت جوانان باشد.

رییس جمهور گفت: خوزستان در هشت سال دفاع مقدس ایثار، از خودگذشتگی و رشادت را به نمایش گذاشت.

آیت الله رییسی، نیروی جوان، کارآمد و اثرگذار را از جمله ظرفیت های مهم خوزستان دانست و گفت: جوانان بروند بسیاری در این استان وجود دارند که باید اشتغال آنها با جدیت مورد توجه قرار گیرد.

وی اشتغال را اولویت خوزستان بیان کرد و ادامه داد: تلاش همه مسوولان در خوزستان باید بسترسازی برای اشتغال و فعالیت جوانان این استان باشد.

وی با تاکید بر اینکه استفاده از نیروی بومی در همه بخش ها بر غیربومی اولویت دارد ادامه داد: اشتغال اولویت دولت است و همه بخش ها در ایجاد اشتغال باید نقش آفرین باشند.

آیت الله رییسی حضور پرشور مردم در این استقبال را ناشی از دلدادگی مردم خوزستان به انقلاب عنوان کرد و افزود: مهمترین افتخار بنده نوکری برای مردم است.

رییس جمهور ادامه داد: برای رفع مشکلات خوزستان اگر نیاز باشد ۷۰ بار به این استان سفر می کنم؛ بنابراین تا زمانی که مشکلات مردم و جوانان حل نشود دولت آرام نمی گیرد.

وی با بیان اینکه مردم خوزستان حماسه ساز بوده و هستند گفت: دولت نه برای رای بلکه برای عهدی که با مردم بسته خود را ملزم به گره گشایی از مشکلات می داند.

آیت الله رئیسی گفت: همانگونه که مردم خوزستان با ولایت و انقلاب به عهد خود وفادار هستند بنده نیز به عهد خود به این استان و مردم کشور وفادار خواهم ماند.

اجرای عدالت برنامه دولت سیزدهم

رییس جمهور اجرای عدالت را برنامه دولت سیزدهم دانست و گفت: ماموریت اصلی دولت مبارزه با فقر، تبعیض و فساد است و ماموریت مسوولان نیز باید مقابله با چنین مواردی باشد.

آیت الله رییسی با تاکید بر اینکه دولت سیزدهم مکلف به توجه به ارزش های نظام اسلامی است گفت: سال‌ها در انجام این وظایف کم کاری شده است ولی دولت سیزدهم خود را ملزم و پایبند به این ارزش ها می داند.

در یکسال گذشته معادل ۴ سال دولت قبل نیروگاه ساخته شده است

آیت الله رییسی با اشاره به اقدام های دولت سیزدهم برای ساخت نیروگاه در کشور گفت: در یک سال گذشته معادل چهار سال دولت دوازدهم، نیروگاه ساخته شده است و این روند تا رفع نیاز کامل ادامه دارد.

پایبندی دولت سیزدهم به وعده خود در زمینه مسکن

وی با اشاره به وجود زمین های گسترده در خوزستان برای تامین مسکن مورد نیاز این استان، افزود: با ظرفیت های موجود در خوزستان، امکان جبران نیاز خانواده ها و زوج های جوانان به مسکن فراهم می شود.

رییس جمهور با تاکید بر اینکه امکان اختصاص زمین برای افراد فاقد مسکن و واجد شرایط در خوزستان وجود دارد، گفت: دولت سیزدهم به وعده خود در زمینه مسکن پایبند خواهد بود.

آیت الله رییسی در ادامه با اشاره به وجود طرح های ناتمام متعدد در خوزستان، افزود: برنامه دولت سامان دادن و تکمیل طرح های نیمه تمام در این استان است و این طرح ها در اولویت تامین اعتبار قرار می گیرد.

وی اشتغال را اولویت نخست خوزستان دانست و گفت: سهمیه تعیین شده برای اشتغال در خوزستان طی سال جاری ۶۰ هزار شغل جدید است که برای تحقق آن، پرداخت تسهیلات لازم به صورت جدی پیگیری می شود.

وضعیت نامناسب شبکه دفع فاضلاب اهواز/ دولت سیزدهم معادل ۳۰ سال گذشته در این زمینه کار کرده است

آیت الله رییسی با نامناسب توصیف کردن شرایط شبکه فاضلاب شهر اهواز، ادامه داد: وضعیت شبکه فاضلاب اهواز نباید به گونه ای باشد که با هر بارشی مردم این شهر با مشکل مواجه شوند.

وی ادامه داد: اقدام های انجام شده در دولت سیزدهم برای حل مشکل فاضلاب کلانشهر اهواز معادل ۳۰ سال کار انجام شده برای اجرای این طرح بوده است.

رییس جمهور افزود: تکمیل فاضلاب اهواز پیش از دولت سیزدهم در ۱۲ جبهه کاری فعال بود که با همت دولت مردمی این تعداد به ۱۵۰ جبهه کاری افزایش یافت.

وی در ادامه با اشاره به اقدام های انجام شده برای آبرسانی به روستاهای خوزستان گفت: از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم تاکنون به یک هزار و ۷۰۰ روستای خوزستان آبرسانی شده که امروز نیز عملیات آبرسانی به ۱۷۶ روستای دیگر به بهره برداری رسید.

وی با بیان اینکه خوزستان در زیرساخت های آب و فاضلاب مشکلات جدی دارد گفت: آبرسانی به چهار میلیون و ۷۰۰ هزار نفر در طرح غدیر هدفگذاری شده است که دولت اهتمام جدی برای تکمیل این طرح دارد.

رییس جمهور خطاب به مردم خوزستان تاکید کرد: بنده تا رفع کامل مسائل خوزستان؛ شخصا پیگیر مشکلات هستم و این را افتخار می دانم.

فرهنگ مردم خوزستان رمز شکست توطئه‌های دشمن

آیت الله رییسی با اشاره به اهمیت موضوع فرهنگ ادامه داد: مردم خوزستان بار دیگر توطئه دشمن را در فتنه اخیر همانند تمامی فتنه های قبل ناکام گذاشتند که این به دلیل فرهنگ غنی مردمان این دیار است.

وی فرهنگ مردم خوزستان را رمز شکست توطئه دشمن دانست و افزود: فرهنگ مردم دیار خوزستان با فرهنگ دینی و انقلاب اسلامی عجین شده است و چنین مردمی در مقابل هجمه های دشمن مصون هستند.

آیت الله رییسی ادامه داد: پیگیری مصوبه های دور اول سفرهای استانی و پیگیری مسایل شهرهای مختلف خوزستان در این سفر به صورت جدی در دستور کار قرار دارد.

رییس جمهور با تاکید بر اینکه دولت به دنبال رفع مشکلات خوزستان است گفت: باز شدن گره ها و مشکلات به دست توانای مردم و با خدمت گذاری دولت ممکن است و در این زمینه همدلی میان مردم و مسوولان ضروری است.

آمریکا و غربی ها گره هیچ کشوری را تا کنون باز نکرده اند

وی اتکا به توان داخلی را رمز عبور از مشکل ها دانست و افزود: آمریکا و غربی ها گره هیچ کشوری را تا کنون باز نکرده اند و گره ای نیز از مردم ما باز نخواهند کرد به همین دلیل باید روی پای خود بایستیم.

آیت الله رییسی ادامه داد: ما معتقدم که با اتکا به توان داخلی، قدرت گره گشایی از مسائل و مشکلات را داریم و در این زمینه دولت سیزدهم برای حل مشکلات نه به بیرون بلکه بر توان داخلی تکیه دارد.

آینده کشور بسیار درخشان است

وی آینده کشور را بسیار درخشان دانست و گفت: تلاش دشمن ایجاد یاس و ناامیدی در جوانان است ولی تمام تلاش خدمتگذاران مردم ایجاد امید در مردم است.

رییس جمهور با اشاره به عبور کشور از شرایط سخت کرونا به همت دولت سیزدهم گفت: روزی ۷۰۰ خانواده در کشور به دلیل ابتلا به کرونا داغدار می شد که با اقدام های انجام شده دولت، این شرایط کنترل شد.

آیت الله سیدابراهیم رییسی، رییس جمهور صبح پنجشنبه همراه با اعضای هیات دولت از طریق فرودگاه دزفول وارد خوزستان شد.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی و هیات همراه صبح پنجشنبه در بدو ورود به فرودگاه دزفول از سوی استاندار خوزستان و جمعی از مسئولان استانی مورد استقبال قرار گرفت.

تعدادی از نخبگان استان خوزستان و سران عشایر برای استقبال از رئیس جمهور حضور داشتند.