عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس خاطر نشان کرد: دولت می‌داند که فاطمی امین عملکرد خوبی ندارد اگر به این باور نمی‌رسید از او در مجلس دفاع می‌کرد. به نظر می‌رسد فاطمی امین بعد از تفکیک وزارتخانه‌ها نیز مدیر خوبی نباشد برای اثبات این ادعا می‌توان به آمار فعالیت وی در حوزه‌های مختلف صنعت و معدن استناد کرد.

به گزارش جارچی اخبار، لطف‌الله سیاه‌کلی در گفت‌وگو با ایلنا، با بیان اینکه وزارت صمت و طرفداران فاطمی امین پیش از استیضاح عملیات روانی را آغاز کردند، گفت: نمایندگان مجلس باید از حق مردم دفاع ‌کنند و درخصوص استیفای حقوق آنها نیز با هیچ کس معامله نخواهند کرد؛ ممکن است اشخاصی در این میان خطا کرده باشند اما قاطبه مجلس انقلابی است و نباید تخریب شود.

وی با اشاره به مصمم بودن مجلس برای برگزاری جلسه استیضاح، افزود: پاسخ وزیر باید قانع‌کننده باشد؛ من پیش‌بینی می‌کنم استیضاح رای خواهد آورد و فاطمی امین فعالیت‌اش در صمت منتفی خواهد شد.

نماینده مردم قزوین در پاسخ به این پرسش که تا چه میزان نقل دریافت حواله‌های خودروهای شاسی بلند از سوی وزارت صمت به نمایندگان مجلس در استیضاح قبلی می‌تواند فضای جلسه فردا را مسموم کند؟ تصریح کرد: پیش از برگزاری هر جلسه استیضاحی چنین سخنانی طرح می‌شود و این موضوعات تازگی ندارد؛ اما آنچه مسلم است نه می‌توان چنین موضوعاتی را رد یا اثبات کرد. احتمالا فردی خطایی کرده باشد اما فضای عمومی مجلس انقلابی است و سعی دارد که حقوق مردم را دنبال کند.

سیاه‌کلی ادامه داد: به این پرسش باید موافقان وزیر پاسخ بدهند و گردانندگان استیضاح نمی‌توانند در این باره اظهار نظر کنند چراکه ممکن است برخی از دوستان از ما گلایه کنند. در مجلس کمیته بررسی برخورد با رفتار نامناسب نمایندگان مجلس وجود دارد که اگر فردی تخلف کرده باشد در این کمیته به آن رسیدگی خواهد شد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه دولت می‌داند وزارت صمت به‌درستی اداره نمی‌شود، گفت: اگر دولت به این اعتقاد نمی‌رسید هیچگاه به فکر تفکیک وزارت بازرگانی از صمت نمی‌افتاد؛ دولت می‌داند که فاطمی امین عملکرد خوبی ندارد اگر به این باور نمی‌رسید از او در مجلس دفاع می‌کرد. به نظر می‌رسد فاطمی امین بعد از تفکیک وزارتخانه‌ها نیز مدیر خوبی نباشد برای اثبات این ادعا می‌توان به آمار فعالیت وی در حوزه‌های مختلف صنعت و معدن استناد کرد.

وی تاکید کرد: اگر از وزارت صمت سازمان بازرگانی تفکیک می‌شد نیازی به رای اعتماد مجدد فاطمی امین از مجلس نبود اما چون به دو وزارتخانه تبدیل می‌شود بدون تردید باید ۲ وزیر از سوی دولت به مجلس معرفی شود که تردید نداشته باشید که فاطمی امین رای نخواهد آورد.

سیاه‌کلی با تاکید بر نقش افراد در تغییر ساختارها و وضع سیاست‌های درست، گفت: اگر افراد نمی‌توانند تغییر ایجاد کنند چرا برای ماندن به هر عملی اقدام می‌کنند؟ تردید نداشته باشید سیاست‌هایی اتخاذ شده از سوی افراد مسیر و جهت یک کشور را تغییر می‌دهد به عنوان مثال آیا سیاست‌های ترامپ با بایدن یکی است؟ حکومت و حکومت کردن و سیستم‌های مدیریتی اصلی‌ترین مسئله‌شان اشخاص است و آنها در این میان نقش کلیدی ایفا می‌کنند.

این نماینده مجلس با اشاره به محدود بودن سابقه مدیریتی فاطمی امین، گفت: وزیر صمت در سابقه مدیریتی‌اش بیشتر کارهای پژوهشی آمده است. عملکرد برخی وزرا واقعا قابل دفاع نیست به عنوان مثال در رتبه‌بندی معلمان باوجود قانون و تعیین بودجه دیدیم که چگونه عمل کردند؟ سازمان برنامه و بودجه و وزارت آموزش پرورش بسیار بد عمل کرد و با وجود انجام رتبه‌بندی همچنان معلمان ناراضی هستند.