مدیر مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری کاشان از برگزاری آیین ملی گل‌غلتان در خانه تاریخی آل یاسین خبر داد.

سیدهادی مسعودی علوی در گفت و گو با خبرنگار جارچی اخبار ،زمان برگزاری آیین ملی و سنتی گل غلتان را ۲۸ اردیبهشت ماه ذکر و اظهار کرد: خانه تاریخی آل یاسین واقع در خیابان امام خمینی (ره) از ساعت ۱۹:۳۰ بیست‌وهشتم اردیبهشت‌ماه پذیرای کودکان و مادرانی می‌شود که سنتی کهن و دیرینه را بازنمایی می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: در این سنت بهاری، نوزاد را پس از غسل دادن میان گل‌های محمدی پرپر شده‌ای در پارچه سفیدی می‌غلتانند. بر اساس این باور کهن، این اقدام موجب شادابی پوست کودک شده و او را در برابر حساسیت‌های فصلی ایمن می‌کند.

مدیر مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل با بیان اینکه آئین ملی گل‌غلتان ویژه کودکان یک تا سه سال برگزار می‌شود، افزود: پیشینه رواج این آئین در فرهنگ و سنت کاشانی به ثبت رسیده و در منطقه کاشان دارای هویت و اصالت است.

وی با تاکید بر اینکه یکی از الزامات مهم برای حضور در این آئین، مبتلا نبودن کودک به بیماری و آلرژی است، گفت: علاقه‌مندان می‌توانند برای شرکت فرزندانشان در آئین گل غلتان با مراجعه به تارنمای رسمی شهرداری به نشانی http://www.kashan.ir نسبت به ثبت نام برای حضور در این آئین اقدام کنند.

مسعودی علوی اضافه کرد: شماره پیامک و ایتا ۰۹۱۰۷۹۶۲۹۶۱ و شماره ۰۳۱۵۵۲۲۳۱۵۹ نیز مسیرهای ارتباطی دیگری است و متقاضیان برای حضور فرزندانشان می‌توانند با ارسال مشخصات به این شماره آمادگی خود را برای حضور در این مراسم اعلام کنند