نماینده ولی فقیه در منطقه و امام جمعه کاشان گفت: اگر کارهای ما پشتوانه علمی داشته باشند نتایج بسیار درخشانی به بار خواهد آمد
به گزارش خبرنگار جارچی اخبار، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی در دیدار با رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای گفت:ما با وجود برخورداری از نیروی جوانان و ظرفیت‌های بسیار، کمبودی نسبت به کشورهای دیگر نداریم اما لازم است از ظرفیت‌های خود به نحو مطلوب استفاده کنیم.
امام جمعه کاشان ضمن تأکید بر اهمیت رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کاربرد آن‌ها در بحث اشتغال جوانان و رفع معضل بیکاری در منطقه، تبلیغات کیفی و مناسب در این زمینه را ضروری برشمرد و گفت: عملکرد جوانان بایست به گونه‌ای باشد که با یادگیری حرفه و کار بتوانند نیازهای خود را برطرف کرده و به رشد و شکوفایی کشور کمک کنند.
امام جمعه منطقه کاشان با تقدیر از مسئولین دانشگاه فنی و حرفه‌‍ای بیان داشت: دانشگاه فنی و حرفه‌ای دانشگاه بسیار مهم و تأثیرگذاری است. بسیاری از دانشگاه‌ها در بحث نظری قوی هستند اما این دانشگاه از جنبه‌ای عملی و مهارتی سرآمد است. ایشان تصریح کرد: موانع و کمبودها باید در دانشگاه فنی و حرفه‌ای برطرف و کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌ها مجهز شوند تا برای تزریق مهارت کافی باشند.

در این دیداردکتر عرفان خسرویان گفت: دانشگاه فنی و حرفه‌ای در فصل جدید خود پیشران کسب و کارهای مهارتی خواهد بود و با همکاری مسئولان می‌تواند به شکوفایی اقتصادهای محلی و کسب و کارهای مهارتی کمک کند. خسویان، با اشاره به زیرساخت‌ها، دانشجویان و استادان دانشگاه فنی و حرفه‌ای افزود: ترویج فرهنگ کار و اشتغال زایی در میان جوانان، راه مقابله با ناامیدی است
خسرویان تصریح کرد: خروجی‌های دانشگاه فنی و حرفه‌ای حلقه مفقوده اشتغال و کارآفرینی در کشور هستند و هر چقدر که ما در حوزه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای سرمایه‌گذاری کنیم، نتیجه آن را به سرعت در کمترین زمان خواهیم دید. وی ضمن تأکید بر این‌که سیاست بسیاری از دولت‌ها و حکومت‌ها در دنیا، توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای است، افزود: دانشگاه فنی و حرفه‌ای مجموعه‌ای جدید‌التأسیس در وزارت علوم محسوب می‌شود و نیاز به توجه بیشتر دست‌اندرکاران و عنایت بزرگان دارد تا به جایگاه خود در کشور برسد. .