معاون فرهنگی حرم مطهر بانوی کرامت با اشاره به اینکه برنامه‌های دهه کرامت امسال نسبت به سال‌های قبل تفاوت دارد، اظهار داشت: حال که دشمن روی قشر بانوان تمرکز کرده و برای دختران کشور برنامه ریزی و سرمایه گذاری کرده است، در جبهه حق هم باید روی همین موضوع تمرکز شود.

به گزارش خبرنگار جارچی اخبار، حجت الاسلام مهدی احمدی  در نشست خبری با اصحاب رسانه به تشریح برنامه‌های آستان مقدس حضرت معصومه(س) برای ایام دهه کرامت پرداخت و گفت: برنامه های دهه کرامت امسال تفاوتی با سال های قبل دارد و آن توجه ویژه تر به قشر دختران است؛ چراکه اکنون دشمن روی قشر بانوان و بویژه دختران تمرکز و سرمایه گذاری کرده است و در جبهه حق هم باید روی همین موضوع تمرکز شود.

وی افزود: توجه به دختران در آستان مقدس حضرت معصومه(س) مدت هاست مورد توجه قرار گرفته و امسال نیز مجموعه های مختلف کشور از مجموعه های مردمی تا حاکمیتی این روند پیش  گرفتنه اند و احساس نیاز و اعلام آمادگی کردند که ان شاالله با همتی که به وجود آمده اتفاقات مبارکی را در این راستا شاهد باشیم.

حجت الاسلام احمدی همچنین خاطرنشان کرد: امسال با سازمان اوقاف و امور خیریه کشور هماهنگی شده تا در کلیه بقاع متبرکه کشور در میلاد حضرت معصومه(س) اجتماعات بزرگ شکل بگیرد و با اعتاب مقدس کشورنیز هماهنگ شده تا اجتماع ۳،۴هزار نفری در میلاد بانوی کرامت برگزار کنند تا ان شاالله امسال شاهد  بروز و ظهور جشن های پر جمعیت دخترانه در سراسر کشور باشیم.

وی در ادامه از برنامه های قم برای روز میلاد بانوی کرامت خبر داد و بیان داشت: در حرم مطهر حضرت معصومه (سلام الله علیها) نیز چند اجتماع دختران برگزار خواهد شد که نخست اجتماع دانشجویان علوم پزشکی در روز ۲۸ اردیبهشت ماه و دومین اجتماع درقم نیز اجتماع بزرگ دختران در روز میلاد حضرت معصومه(س) ساعت ۱۷ با حضور مداحان شاخص کشوری رضا هلالی و محمد حسین پویانفر در حرم مطهر خواهد بود.

معاون فرهنگی حرم مطهر بانوی کرامت ادامه داد: اجتماع دیگری در روز جمعه با حضور دخترانی از ۴۰ ملیت برگزار خواهد شد، همچنین اجتماع دختران جوان در شام میلاد حضرت و برگزاری محفل شعر ادبی ویژه بانوان که درآن اشعاری از ملیت‌های مختلف ارائه می شود از دیگر برنامه های دهه کرامت امسال خواهد بود.

وی همچنین از برگزاری محفل دختران بهشتی با حضور حدود ۷۰۰ دختر نوجوان در شبستان حضرت زهرا(س) خبر داد و اعلام داشت: همایش طوبی کرامت نیز برگزار خواهد شد که در آن از ۷۰ حافظ کل قرآن که از دهه کرامت سال گذشته تا امسال تربیت شدند در این همایش تجلیل خواهد شد.

حجت الاسلام احمدی اضافه کرد: کرسی ملی تلاوت فاطمی با قرائت امیر حسین رحمتی از قاریان مطرح ملی و تفسیر قرآن توسط حاج ابوالقاسم از دیگر برنامه های دهه کرامت خواهد بود.

وی با اشاره به مقام شامخ حضرت معصومه(س) گفت: ایشان امامزاده ای هستند که از امام خود لقب معصوم گرفتند و مقام و کمالی دارند که بواسطه آن می‌توانند کل شیعه را وارد بهشت نمایند.

حجت الاسلام احمدی همچنین افزود: این بانو کسی است که در کنار علم وافر و تسلط بر مباحث فقهی عصر خود، یک فعال سیاسی اجتماعی بود و این نقش بارز و خیره کننده ای است که حضرت معصومه (س) دارد که می‌تواند الگوی دختران امروز ما باشد به همین دلیل “حضرت معصومه بهترین دختر دنیا” شعار میلاد امسال این بانو است.

معاون فرهنگی حرم مطهر بانوی کرامت در پایان اظهار داشت: پویش بهترین دختر نیز به مناسبت دهه کرامت برگزارمی‌شود که این پویش شامل سه بخش مختلف است که بخش اول آن برای تحکیم خانواده و توجه ویژه خانواده‌ها به دختران و افزایش مهر و محبت برادر نسبت به خواهر و بخش دوم نیز شامل جشن های خانگی برای دختران و ارسال کلیپ و تصاویرآن است و بخش سوم نیز همخوانی با سرود مشخص شده و ارسال کلیپ آن است که  از پنجشنبه ۲۸ اردیبهشت تا سوم خرداد ماه جاری این پویش اجرایی می‌شود و سپس در آستانه میلاد امام رضا(ع) به قید قرعه به شرکت کنندگان در پویش هدایایی تقدیم می‌شود.