داود منظور در گفتگوی ویژه خبری ضمن تشریح جزییات برنامه هفتم گفت: با اجرایی شدن برنامه هفتم، طی ۵ سال اهداف مورد نظر در حوزه امنیت غذایی، کاهش تورم و رشد اقتصادی محقق خواهد شد.

به گزارش جارچی اخبار، به نقل از سازمان برنامه و بودجه، داوود منظور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه در برنامه گفتگوی ویژه خبری به تشریح فرایند تدوین برنامه هفتم پرداخت و گفت: سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری محور و چارچوب اصلی تدوین برنامه هفتم است.

وی تصریح کرد: بهترین راهکارها برای مسئله‌های کشور در حوزه‌های مختلف ارائه شده است.

منظور با اشاره به اینکه برنامه هفتم برنامه مسئله محور است ادامه داد: برنامه هفتم هماهنگی بین دستگاه‌هایی اجرایی جهت تحقق سیاست‌های مصوب هیأت دولت را تسهیل خواهد کرد.

معاون رئیس جمهور افزود: در دوره ۵ ساله به روش‌های حل مسائل کشور پاسخ مناسب و عملی داده شده است.

وی در ادامه برخی از ویژگی‌های برنامه هفتم را برشمرد و گفت: تأمین امنیت غذایی از موضوعات بسیار مهمی است که در برنامه هفتم به آن توجه ویژه ای شده و تدابیر اندیشیده شده در برنامه هفتم، کشور را در تأمین بخشی از کالاهای اساسی خودکفا خواهد کرد.

وی در مورد تدابیر در نظر گرفته شده برای افزایش بهره وری گفت: با استفاده از فن آوری های نوین و با حمایت حداکثری دولت بهره وری تولید افزایش پیدا می‌کند.

منظور در مورد زمان ارائه برنامه هفتم به مجلس نیز گفت: تلفیق و تجمیع برنامه هفتم در دولت به اتمام رسیده و بعد لحاظ آخرین نکات تکمیلی اعضای هیأت دولت برنامه به مجلس ارائه خواهد شد.

معاون رئیس جمهور افزود: ظرف ۴۸ ساعت آینده جلسات فشرده‌ای در خصوص برنامه هفتم در هیأت دولت برگزار و پس از تصویب آن در دولت فرایند ارائه به مجلس تکمیل می‌شود.

وی در مورد رونمایی از برنامه هفتم نیز گفت: با حضور ۵۰۰ نفر از نخبگان کشوری و مسئولین اجرایی از برنامه هفتم رونمایی شد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه از همه ظرفیت‌های کشور برای تدوین برنامه هفتم استفاده شده است ادامه داد: علاوه بر کارشناسان دولت از تمام ظرفیت‌های کارشناسی نیروهای مسلح، نهادهای غیر دولتی و قوه قضائیه در تدوین برنامه هفتم استفاده شده است.

وی در مورد سازوکارهای در نظر گرفته شده برای اجرای موفق برنامه هفتم گفت: در ۵ ماه اول سال دستگاه‌های اجرایی مکلف شده‌اند برنامه عملیاتی سال بعد را تنظیم کنند که این مجموعه عملیاتی مبنای تنظیم بودجه خواهد شد و ارتباط بین بودجه و برنامه هفتم برقرار می‌شود.

منظور افزود: همچنین فرایند گزارش گیری از برنامه هفتم تقویت شده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: در طول اجرای برنامه هفتم وظیفه تأمین مالی، هماهنگی، نظارت، کنترل و پیگری بر عهده سازمان برنامه بودجه خواهد بود.