فرماندار ویژه کاشان از جایگاه روابط عمومی به عنوان هنر هشتم یاد کرد و گفت: این حوزه در هدایت افکار مردم و جهت دادن به فعالیت های سازمان تاثیر گذار است .

به گزارش خبرنگار جارچی اخبار نشست صمیمانه اعضای انجمن روابط عمومی ایران نمایندگی کاشان با فرماندار ویژه این شهرستان بعد از ظهر شنبه صورت گرفت.

در این نشست ابتدا محمد شریف زارعی ضمن تبریک هفته روابط عمومی اظهار کرد: روابط عمومی به عنوان هنر هشتم شناخته می شود و چنانچه فردی وارد این عرصه شود و این هنر را بیاموزد در هر جایگاه و منصبی هنرمند شناخته می شود .

وی اهمیت حوزه روابط عمومی را در ادارات به گونه ای دانست که مانند ویترین آن دستگاه نشانگر نوع فعالیت و عملکرد آن سازمان است.

‫فرماندار ویژه افزود: روابط عمومی مغز متفکر و موتور محرکه و شریان حیاتی سازمان است، روابط عمومی هنر و علم اجتماعی است که درون و برون دستگاه را به هم پیوند می‌دهد. ‬

وی گفت: همراهی و همگرایی در سازمانها از طریق روابط عمومی های متخصص، با تجربه، کارآمد و تاثیرگذار شکل می گیرد و ایجاد ارتباط با مخاطبان، جامعه و مجریان از مهم ترین وظایف روابط عمومی سازمانهاست.

زارعی تصریح کرد: در دنیای امروز روابط عمومی‌ها و سازمان‌ها همراه و همزاد هم هستند و هیچ دستگاه و سازمانی را نمی‌توانید پیدا کنید که بدون روابط عمومی بتواند کار کند.

فرماندار ویژه کاشان گفت: روابط عمومی و سازمان‌ها لازم و ملزوم همدیگر هستند و به جرات می‌توان گفت در دنیای کنونی با توجه به ظهور تکنولوژی های برتر و پیشرفته، دستگاه‌ها و سازمان‌ها بدون روابط عمومی نمی‌توانند به حیات خود ادامه دهند و در اصل روابط عمومی ها تسهیل گر جریان ارتباط هستند.

وی تصریح کرد: محور اصلی ارتباط با جامعه و مخاطبان باید روابط عمومی باشد و اگر سازمانی بدون توجه به این ستون اصلی در سازمان، بخواهد عمل کند در آینده به مشکل بر می‌خورد و مقبولیت و مشروعیت خود را از دست خواهد داد.

زارعی نقش روابط عمومی را بسیار حساس دانست و گفت: روابط عمومی با تبحر و خلاقیت می تواند در تبیین فعالیت های سازمانی نقش آفرینی کند و اهمیت این جایگاه به گونه ای است که در تنزل و ارتقا دستگاه ها نقشی بسزا دارد.

فرماندار ویژه کاشان مهمترین پست هر سازمان را مخصوصا در تعاملات مردمی روابط عمومی دانست و افزود: حساسیت این حوزه در تصمیماتی است که برای ایجاد تعاملات سازمانی با مردم ایجاد می کنند و رابطه دستگاه با مردم تقویت می شود.

وی بر حمایت مسؤلان منطقه از انجمن روابط عمومی کاشان تاکید کرد و افزود: روابط عمومی علاوه بر محدود شدن به سازمان در حوزه حاکمیتی مدیریت افکار را نیز به عهده دارد.

زارعی خاطر نشان کرد: در جامعه کنونی که پمپاژ نا امیدی و یأس از برخی گروه ها شکل می گیرد تبیین خدمات هر سازمان می تواند ضعف و قوت سازمان را عیان کرده و مهمترین نقش پست سازمانی که می تواند حلقه ارتباطی مدیران با کارکنان و مردم را پیوند دهد همین روابط عمومی است.

زارعی افزود: روابط عمومی ها نقشی متفاوت با خبرنگاران دارند زیرا خبرنگاران در کنار استقلال و آزادی عمل به نقد و تحلیل می پردازد ولی روابط عمومی بدور از تحلیل و انتقادها به تبیین فعالیت های صورت گرفته می پردازند و امید را به جامعه منتقل می کند.

انجمن روابط عمومی ایران پر قدرت در کنار و همراه حاکمیت گام بر می دارد

عباسعلی کحال رئیس انجمن روابط عمومی کاشان نیز در این نشست اظهار کرد: این نهاد در سال ۱۴۰۰ در کاشان تشکیل شد و در حال حاضر دارای ۵۰ عضو است.

وی با اشاره به اهداف این نهاد افزود: انجمن روابط عمومی ایران پر قدرت در کنار حاکمیت ایستاده تا حلقه مفقوده ارتباط مردم با مسئولین را پیوند زده و رقه های امید را در دل مردم بارور کند.

کحال با بیان رویکرد انجمن روابط عمومی کاشان گفت: برگزاری کارگاههای آموزشی خبر نویسی در روابط عمومی ، برگزاری همایش ها و اردوهای ایرانگردی در جهت ارتقا سواد روابط عمومی های سازمانی و اهتمام ویژه به این حوزه انجام می پذیرد.

رئیس انجمن روابط عمومی کاشان از فرماندار ویژه این منطقه خواست تا با عضویت در این انجمن نگاه حمایتی خود را برای ارتقا این جایگاه افزایش دهد و رؤسای ادارات را با اهمیت این حوزه ارتباطی آشناتر کند.

وی هم اندیشی و هم افزایی روابط عمومی های دستگاهها را در راستای انتشار اخبار لازم و ضروری خواند و گفت: در راستای پیشبرد اهداف حاکمیتی همدلی و همکاری روابط عمومی ها مؤثر واقع شود