رئیس بنیاد مسکن گفت: ۱۵ هزار و ۶۵۰ واحد مسکونی در بافت‌های های فرسوده نوسازی می شود.

به گزارش جارچی اخبار، به نقل از مهر، مراسم امضای تفاهم نامه ساخت ۲ هزار و۵۰۰ واحد مسکونی در راستای قانون جهش تولید مسکن در منطقه ۱۸ تهران در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به امضا ء رسید.

در این مراسم اکبر نیکزاد گفت: بنیاد مسکن همکاری خوبی با بدنه شهرداری و برخی از بانک‌ها داشته است و این همکاری به طور قطع با شدت بیشتری ادامه می‌یابد که به طور قطع ثمرات بسیار خوبی برای مردم تهران به همراه خواهد داشت.

به گفته رئیس بنیاد مسکن، برای نوسازی بافت‌های فرسوده شهری ذیل تفاهم نامه‌ای که شهردار با رئیس جمهور برای ساخت ۱۸۰ هزار واحد داشتیم بنیاد مسکن با شهرداری تفاهم نامه ساخت ۱۰ هزار واحد را امضا کرد که در حال حاضر ۱۱ هزار و۱۵۰ واحد مسکونی که بیش از تفاهم نامه منعقد شده در بافت‌های فرسوده عملیات اجرایی آن شروع شده و از امروز هم پروژه ۲ هزار و ۵۰۰ واحدی در منطقه ۱۸ آغاز خواهد شد و فردا هم عملیات اجرایی ساخت ۲ هزار واحد در محله الگو شروع به کار خواهد کرد.

وی گفت: در مجموع ۱۵ هزار و ۶۵۰ واحد در قالب تفاهم نامه با شهرداری برای نوسازی بافت‌های فرسوده و همچنین در راستای طرح جهش تولید مسکن آغاز به کار خواهد کرد.

نیکزاد گفت: دیدگاه بنیاد مسکن آن است که یک سری ساختمان مدرن خوب و فنی مطابق با الگوی اسلامی طراحی شود که هم بحث مسکونی و هم خدمات دیگر برای کمک به مناطق اطراف در دستور کار قرار گیرد.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی افزود: عنایت خدا است که ما به صورت نقطه‌ای و پازل محله به محله این محلات را به محلات الگو تبدیل می‌کنیم و در اجرای آن هم از مشاوران جوان کشور و مشاوران بخش خصوصی استفاده می‌شود که برای هم افزایی بیشتر پروژه‌ها همواره از ظرفیت و توان آنها استفاده می‌شود.

نیکزاد گفت: بار اصلی اجرای این پروژه بر دوش بخش خصوصی است و ما در این حوزه هم افزایی بسیار خوبی با بخش‌های مختلف داریم.

وی در ادامه بیان‌کرد: انجام تعهدات برای بنیاد مسکن بسیار مهم است در هر پروژه اطلاع رسانی صورت گیرد مردم با اطمینان کامل به دلیل آنکه می‌دانند هر پروژه‌ای را در دستور کار خود قرار دهد به درستی اجرا می‌شود آن را اجرایی می‌کند.

رئیس بنیاد مسکن گفت: تمامی پروژه‌ها در نقاط مختلف اجرا می‌شود و حاصل در آمد تمامی بخش‌ها در حساب ۱۰۰ امام واریز و در مناطق محروم کشور هزینه می‌شود.