استاندار اصفهان در اجلاس بزرگ روابط عمومی ها گفت: نقش روابط عمومی‌ها یک نقش و جایگاه راهبردی و ویژه است.

به گزارش جارچی اخبار ،سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان افزود: مدیران روابط عمومی پرچم داران عرصه ارتباطات و اطلاع رسانی هستند.
وی خاطرنشان کرد: دقت و صراحت از ویژگی‌های روابط عمومی است و فاصله میان تولد و مرگ خبر بسیار اندک و باید توام باشد. امروز در عصر اطلاعات هستیم و جایگاه و شأن روابط عمومی ها بر کسی پوشیده نیست و بسیاری از تصمیمات که در سازمانها گرفته می شود منبعث از نقش راهبردی روابط عمومی هاست که خوشبختانه در این عصر بسیار ارتقاء پیدا کرده است.
استاندار اصفهان خاطر نشان کرد: نقش روابط عمومی‌ها یک نقش و جایگاه راهبردی و ویژه است و این به مرور زمان با توجه و تمرکز بیشتر بر نقش این حوزه، مهم‌تر و سازنده‌تر شده است.
وی با اشاره به اینکه افراد فعال در روابط عمومی باید ویژگی‌های منحصربه‌فردی داشته باشند، بیان کرد: این قشر از ویژگی‌های اخلاقی خاصی برخوردار هستند از جمله اینکه چون برای تجلی عملکرد دیگران کار می‌‏کنند و عملکرد خودشان آن‌طور که باید دیده نمی‌شود، نیاز به میزانی از افتادگی و تواضع دارند.
مرتضوی افزود: گرچه مدیران باید به عملکرد این گروه توجه کنند، اما این دیده شدن هم نوبه‌ای و مناسبتی است. شجاعت و جسارت، تصمیم‌گیر بودن، بهره‌‎مندی از قدرت تجزیه و تحلیل، شناخت و آشنایی با مسائل بیرونی و آشنایی با ساحات هنر و ادبیات از ویژگی‌های مورد نیاز روابط عمومی‌ها است.
استاندار گفت: با توجه به فعالیت‌های نظام سلطه در بهره‌‎برداری از رسانه و ارتباطات، باید فرمان جهاد تبیین به درستی در سازمان‌ها دنبال شود و در این زمینه همه مؤثر هستند.
استاندار اصفهان ادامه داد: این فعالیت هدفمند و درست، امید و حرکت را در جامعه احیا می‌کند و امید و حرکت زمانی در جامعه جاری می‌شود که اخبار درست و مثبت به جامعه مخابره شود و دشمن دقیقاً مقابل این حرکت و جریان در حال فعالیت است.
مرتضوی با اشاره به اینکه اگر تصمیم‌هایی که درون یک سازمان گرفته می‌شود پیوست رسانه‌ای نداشته باشد نمی‌تواند همه ثمرات را به خوبی منتقل کند، ادامه داد: نگاهی که در حوزه روابط عمومی حاکم است باید توأم با درایت، هنر، دقت و زمان شناسی باشد تا بتواند نقاط عطفی را در تاریخ و سازمان متبوعش ثبت و ضبط کند.
استاندار اصفهان گفت: خبر منفی در جامعه ما ۵۵ برابر ضریب می‌خورد و بازتاب پیدا می‌کند.
مرتضوی تأکید کرد: به همین دلیل ضمن بالابردن سواد رسانه‎ای و توجه به اهمیت سواد رسانه‎ای باید لشکری از مجموعه روابط عمومی‌ها در استان با محوریت روابط عمومی استانداری تشکیل شده و برای برنامه‌های رسانه‌ای و اقدام هماهنگ رسانه‌ای در مقابل فعالیت دشمن بر محوریت اهداف و ارزش‌های کشور برنامه‌ریزی کنند.
استاندار اصفهان گفت: روابط عمومی ها کار انبیاء را انجام می دهند و اگر از این دید به روابط عمومی نگاه شود باید گفت روابط عمومی‌ها هدایتگر و تنظیم‌گر روابط جامعه با سازمان ها هستند.

وی در ادامه بیان کرد: اگر اخبار مثبت به درستی به جامعه مخابرات شود امید در جامعه هویدا خواهد شد.دشمن به دنبال این است که اخبار خوب در جامعه ما مخابره نشود.