خط تولید ۱۰ هزار کولر آبی با موتور پربازده «BLDC» با حضور معاون وزیر نیرو در کاشان افتتاح گردید.

به گزارش خبرنگار جارچی اخبار در راستای برنامه‌های وزارت نیرو و سازمان ساتبا برای بهینه سازی مصرف انرژی در کشور، مراسم افتتاح خط تولید ۱۰ هزار کولر آبی با موتور پربازده «BLDC» با حضور محمود کمانی معاون وزیر نیرو، محد شریف زارعی فرماندار کاشان، جواد نائینی نماینده ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه کاشان و آران بیدگل و جمعی از معاونین و مدیران مربوطه در شرکت کاوه کویر کاشان برگزار شد.

این کولرهای آبی پیشرفته با استفاده از بدنه پلیمری، موتور‌های BLDC و سیستم کنترل دما، قابلیت کارکرد در دماهای مختلف را دارد و مصرف برق آنها در مقایسه با کولرهای آبی معمولی، ۵۰ درصد کاهش یافته و رده انرژی آنها به ++A می رسد.
لازم به ذکر است کولرهای آبی با موتور BLDC اگر سیستم ترموستاتیک دما و پدسلولزی داشته باشد می تواند تا ۷۰ درصد در مصرف برق و حدود ۳۰ درصد در مصرف آب صرفه جویی کند.

شایان ذکر است؛ مشترکین با استفاده از این کولرهای پربازده، کاهش چشمگیری در مصرف برق خود خواهند داشت و می‌توانند براساس برنامه وزارت نیرو از پاداش صرفه‌جویی قابل توجه بهره‌مند شوند.

کمانی ضمن تبریک دهه کرامت و تولد حضرت فاطمه (س) و امام رضا (ع) گفت: طی ۱۵ سال گذشته میانگین توسعه انرژی در دنیا ۲۰ درصد انرژی تجدیدپذیر و ۸۰ درصد انرژی‌های فسیلی بود و در سال گذشته این عدد به‌ ۸۳ درصد انرژی تجدیدپذیر و ۱۷ درصد انرژی فسیلی تبدیل شده و این موضوع به این معنا است که در برخی از کشورها ۱۰۰ درصد توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر وجود داشته و هیچ‌گونه توسعه‌ای در حوزه انرژی‌های فسیلی اتفاق نیفتاده است.

معاون وزیر نیرو در خصوص اهمیت استاندارد جدید کولرهای آبی بیان کرد: به طور مثال اگر یک میلیون کولر آبی با موتور BLDC در کشور تولید و استفاده شود که مصرف برق هر کولر بطور متوسط ۵۰۰ وات کاهش یابد، در سال ۵۰۰ مگاوات در مصرف برق صرفه جویی خواهد شد که این موضوع حائز اهمیت است.

وی ادامه داد: در سال گذشته ۷۳ درصد تولید کولرهای آبی کشور در سه رده انرژی G ، F و E بودند که خوشبختانه در استاندارد جدید این سه رده حذف گردید و از سال آینده نیز رتبه های «B، C، D» نیز حذف خواهد شد و کولر فقط با رتبه A و بالاتر امکان تولید خواهد داشت و لذا کولرسازان می بایست از سال آتی برای تولید کولر صرفا از موتورهای پربازده از جمله BLDC استفاده نمایند