وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: در سال جاری ۲ پرتاپ ماهواره را پیش‌بینی کرده‌ایم که انشاالله در این زمینه دنبال که ان‌شاالله با کارهایی که از قبل انجام دادیم و ارتباطاتی که داشتیم بتوانیم شگفتی‌هایی خلق کنیم و دستاوردهای بسیار خوبی داشته باشیم و مایه خوشحالی مردم عزیزمان شویم.

به گزارش جارچی اخبار، محمدرضا قرایی آشتیانی در گفت‌وگو با ایلنا، درباره این‌که عنوان کرده است برنامه موشکی و فضایی باید بدون وقفه پیش برود، گفت: ما در حوزه فضایی جزء چند کشور برتر دنیا، مخصوصا در پرتاب‌گرها هستیم. ان‌شاالله در این صحنه ما در سال جاری برنامه‌هایی را داریم که بتوانیم پرتاپ‌هایی را داشته باشیم و ماهوارهایی را ان‌شاالله با توانمندی‌های بالا در حوزه‌های مختلف ارسال کنیم.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح بیان کرد: فکر می‌کنم در سال جاری ۲ پرتاپ ماهواره را پیش‌بینی کرده‌ایم که ان‌شاالله با کارهایی که از قبل انجام دادیم و ارتباطاتی که داشتیم و فعالیت‌های که نیروهای توانمند ما در این زمینه دنبال کردند بتوانیم شگفتی‌هایی خلق کنیم و دستاوردهای بسیار خوبی داشته باشیم که مایه خوشحالی مردم عزیزمان شویم.

وی درباره حضورش در اجلاس شانگهای اظهار داشت: برای اولین بار بود که وزیر دفاع ما در جمع در جمع وزرای شانگهای حاضر می‌شد ما با همه کشورها ملاقات جداگانه داشتیم. با بلاروس، با چینی و همه آن‌هایی که آمده بودند یک ملاقات داشتیم.

وزیر دفاع یادآور شد: یک سخنرانی هم در مجمع اصلی داشتیم که مورد توجه همه قرار گرفت و حتی آمدند آن متن را درخواست کردند، و در حین سخنرانی بعضی از کشورهای بزرگ طوری شگفت‌زده شده بودند که تشویق می‌کردند و عنوان می‌کردند که مواضعی که جمهوری اسلامی دارد، چقدر مواضع محکم و حکیمانه‌ای است.

وی تاکید کرد: شاید تنها کشوری بودیم که وضعیت رژیم صهیونیستی را آنجا مشخص کردیم و گفتیم که چه توطئه‌هایی علیه کشورها و امنیت جهانی می‌کنند. درخصوص یکجانبه‌گرایی آمریکایی‌ها هم صحبت شد و مباحث دیگری در ارتباط با حوزه‌های تسلیحاتی، صنعت دفاعی و بخش‌های دیگر صادرات با کشورهای دیگر داشتیم که همگی راهگشا هستند و زمینه‌هایی برای ادامه کارهایی است که ما با این کشورها داریم.