مدیر مخابرات منطقه ایلام گفت: در حال حاضر ۹۴ درصد روستاهای بالای بیست خانوار استان به اینترنت تجهیز و سایت تلفن همراه در این مناطق نصب شده است.

سید شهاب نبی پور  اظهار داشت: توسعه و بهینه‌سازی سایت‌های تلفن همراه در نقاط کور جاده‌ای استان به منظور تقویت و پایداری ارتباط و در جهت رفاه حال مردم انجام می شود.

وی افزود: در راستای دسترسی تمامی مردم به شبکه ملی اطلاعات و با تلاش جمعی همکاران در مجموعه فناوری اطلاعات و ارتباطات و با جذب اعتبار مربوط، امیدواریم تمامی روستاهای کمتر از ۲۰ خانوار استان به اینترنت پرسرعت تجهیز شوند.

مدیر مخابرات منطقه ایلام: در حال حاضر ۹۴ درصد روستاهای بالای بیست خانوار استان به اینترنت تجهیز و سایت تلفن همراه در این مناطق نصب شده است.

نبی پور ادامه داد: توسعه زیرساخت‌های ارتباطی همواره مورد تاکید دولت سیزدهم بوده و در این راستا کارهای ارزنده‌ای انجام و یا در دست اقدام است.

وی با اشاره به سرقت مکرر تجهیزات مخابراتی کابل‌ها و سیم‌های مخابراتی توسط سارقان در استان، گفت: این سرقت ها علاوه بر وارد نمودن  خسارت به مخابرات، بر روی کسب و کارهای مردم نیز تاثیر منفی می گذارد.

مدیر مخابرات منطقه ایلام گفت: در حال حاضر قطعی اینترنت خانگی در شبکه سراسری مخابرات وجود ندارد و قالب قطعی‌های گزارش شده به دلیل سرقت تجهیزات توسط سارقان می‌باشد.

وی بیان داشت: طی اغتشاشات سال گذشته، ۵۰ میلیارد تومان به زیر ساخت‌های مخابراتی این استان خسارت وارد شد.

نبی پور ادامه داد: بیشترین خسارت وارده به مراکز مخابراتی در شهرهای سرابله، آبدانان و دهلران بوده است.

مدیر مخابرات منطقه ایلام در پایان گفت: افزایش تعرفه، می‌تواند توسعه زیرساخت‌ها و تکمیل به موقع پروژه‌های مخابراتی را به همراه داشته باشد.