محمدرضا فیاض چند سال قبل پس از تلاش بسیار روی پارتیتور «عیاران» این اثر را برای نشر به انجمن موسیقی ایران سپرده که همچنان بلاتکلیف است.

به گزارش جارچی اخبار، محمدرضا فیاض (نوازنده سنتور و آهنگساز) پس از چند سال از سرنوشت پارتینور «عیاران» احضار بی‌اطلاعی کرد.

او سال گذشته طی گفتگویی به ایلنا گفته بود: امیدوارم این پارتیتور امسال به همت انجمن موسیقی ایران منتشر شود تا هم از نظر اجرایی و هم به لحاظ نظری به جامعه موسیقی کمک کند.

فیاض اینک به ایلنا می‌گوید: شرایط مانند گذشته نیست و همه چیز عوض شده است. من هم دیگر دنبال موضوعاتی مثل پارتیتور نیستم.

او در پاسخ به این سوال که آیا انجمن موسیقی ایران به عنوان متولی و ناشر پارتیتور «عیاران» با او تماس یا تعاملی داشته یا خیر؛ می‌گوید: از سوی انجمن با من تماسی گرفته نشده و از سرنوشت اثر و روند انتشار آن بی‌اطلاعم؛ لذا اگر شما خبری از دوستان گرفتید به من هم بگویید تا مطلع شوم.

گفتنی است محمدرضا فیاض نوازنده (منتقد، آهنگساز و مدرس موسیقی) از ابتدای فعالیت‌های حرفه‌ای تاکنون آلبوم‌های متعددی را با محتوا و مبنای پژوهشی در زمینه موسیقی دستگاهی ایران ارائه کرده که در میان آن‌ها «شناخت دستگاه‌های موسیقی ایرانی» به لحاظ علمی و تئوریک از بقیه مهم‌تر است. او از محضر اساتیدی چون پرویز مشکاتیان، مجید کیانی، علیرضا مشایخی، پشنگ‌کامکار، مهدی جوانفکر و علیرضا مشایخی بهره برده است.