بعلت شکستگی بزرگی که در خط انتقال آب چشمه گل گل اتفاق افتاده جلسه ستاد بحران شرکت آبفای ایلام با حضور معاون مدیریت بحران استان برگزار و تمهیدات لازم اتخاذ گردید.

به گزارش جارچی اخبار به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان ایلام؛مدیرعامل شرکت آبفای استان ایلام در این جلسه گفت: با توجه به شکستگی خط انتقال آب چشمه گل‌گل، روز سه شنبه این خط در حال تعمیر و بازسازی است که شهروندان باید یک روز قبل نسبت به ذخیره احتیاطی آب اقدام کنند.

 پرویز ناصری اظهار داشت: در پی شکستگی بسیار بزرگی که در خط انتقال اصلی چشمه گل گل اتفاق افتاد هدر رفت زیادی داشتیم می طلبد هر چه سریعتر اقدامی صورت گیرد که با بسیج تمام امکانات موجود، در صدد هستیم این مشکل را برطرف کنیم.

پرویز ناصری با اشاره به اینکه  قدمت زیاد و فرسودگی این خط انتقال، باعث بروز این شکستگی بزرگ شده افزود:  عملیات تعمیر این خط مهم، یک روز زمان می برد که با هماهنگی های صورت گرفت روز سه شنبه مورخ نهم خردادماه ماه این عملیات آغاز می شود.

ناصری با اشاره به اینکه خط انتقال گل‌گل، تامین کننده بخشی از آب شرب شهروندان ایلامی است، افزود: با توجه به عملیات گسترده تعمیر این خط انتقال و افت فشار یا حتی قطعی آب مصرفی ۴۵ درصد از شهروندان، لازم است مشترکین یک روز قبل اقدام به ذخیره سازی آب اقدام کنند

وی ادامه داد: هنگام رفع  شکستگی شبکه توزیع آب کاملا  تخلیه می گردد و لذا برای اینکه دوباره شبکه توزیع به حالت اولیه برگرد تقریبا دو روز آب شهر با مناطق تحت پوشش با افت فشار مواجه است.

وی با اشاره به اینکه با تعمیر این شکستگی حدود ۵۰ لیتر درثانیه از هدر رفت آب جلوگیری بعمل خواهد آمد، خاطرنشان کرد: یک روز قبل از عملیات تعمیر خط انتقال مذکور، نسبت به ذخیره سازی آب در مخازن اقدام خواهد شد تا مشکل کمبود آب به حداقل برسد .

گفتنی است مناطق بلوارجمهوری، خیابانهای پاسداران، فردوسی، ولیصر، شاد آباد، نوروز آباد، بلوار آزادی، فرودگاه سابق، روستاهای چشمه کبود، بلیین، قجر، سربیشه  و شان کبود از جمله محلات، روستاها و مناطقی هستند که تحت شعاع این موضوع قرار میگیرند.