در این پروژه ۶۱۰۰ تن ریل تولید شده در ذوب آهن اصفهان استفاده شده و ۱۶ دستگاه پل بزرگ به طول ۲ هزار و ۸۰ متر احداث شده و راهآهن بستان آباد- خاوران ۱۵۶ دستگاه پل کوچک به طول یک هزار و ۱۵۶ متر دارد.
عباس خطیبی معاون شرکت ساخت و توسعه راه آهن بنادر و فرودگاههای کشور در حاشیه بهرهبرداری از راهآهن بستانآباد – خاوران شیوه اجرای این خط آهن را در بسیاری از جنبهها برای اولین بار با استفاده از توان و تخصص بومی مثال زدنی دانست و اظهار داشت: راهآهن بستانآباد – خاوران از نظر شیوه اجرایی با تاکید بر کیفی بودن روشها و همچنین از نظر توجه به حمل و نقل ترکیبی، سهولت دسترسی و کاهش زمان سفر یکی از طرحهای ریلی مهم کشور محسوب میشود.
وی راهآهن بستانآباد – خاوران را نقطه عطف انعقاد تفاهمنامه با شرکت ذوب آهن اصفهان برای خط تولید ریل ملی دانست و اظهار داشت: تمامی ریل به کار رفته در این مسیر و کلیه تراورسها تولید داخل است به نحوی که میتوان گفت این پروژه موجب شکستن سدهای بسیاری برای رسیدن به خودکفایی در ساخت خطوط ریلی کشور است.