رئیس‌جمهور گفت: این نظام امروز خار چشم زیاده‌خواهان و سلطه‌طلبان است. لذا امروز قهرمانی برای نظام جمهوری اسلامی افتخارآفرین است.

به گزارش جارچی اخبار، حجت الاسلام سیدابراهیم رئیسی در مراسم تجلیل از قهرمانان مدال‌آور ورزش کشور و بدرقه کاروان ورزشی به کشور چین گفت: از زحمات آقای سجادی در مدتی که وزارت ورزش بودند تشکر می‌کنم و از خداوند متعال برای ایشان طلب سلامتی دارم. تجلیل از مقام قهرمانان یک امر لازم است.

رئیس جمهور بیان کرد: قهرمانان تلاش کردند، مدال گرفتند و پرچم جمهوری اسلامی را به اهتزاز درآورند. قهرمانان وظیفه دارند در جایگاه قهرمانی تلاش خودشان را افزون کنند، حتما خودشان را در آن نقطه تنها نبینند و دانش‌افزایی و تلاش تکنیکی را در دستور کار خودشان قرار دهند. شأن فتوت و مردانگی که محورش امیرالمونین است، برای همه قهرمانان الهام بخش است. قهرمان نگاه کند چگونه امیرالمومنین خودش را خرج مظلوم می‌کند و بر ظالم نهیب می‌زند.

وی افزود: این نظام امروز خار چشم زیاده‌خواهان و سلطه‌طلبان است. لذا امروز قهرمانی برای نظام جمهوری اسلامی افتخارآفرین است، همواره عزیزان ما باید شکرگذار قهرمانی باشند.

رئیسی با بیان اینکه موضوع ورزش بسیار مهم است، گفت: ورزش حس هویت، وحدت اجتماعی و ایجاد فضای امید و نشاط به جامعه می‌دهد و باید برای ورزش حرفه‌ای و همگانی تلاش کرد. خانمی به ورزش خانم‌ها اشاره کردند. خانم‌های در تمام مسائل اجتماعی، علمی و فرهنگی سرآمد هستند و باید ورزش بانوان در بالاترین سطح قرار گیرد. به امکانات ورزشی اشاره شد باید همه امکانات برای تمرین ورزشکاران مهیا شود. قهرمانان المپیک و پاراالمپیک باید یکی باشد.