دبیر علمی همایش «شمیم وحدت» گفت: شعر به عنوان هنر مادر و تاریخی که رابطه عمیقی با اندیشه و عاطفه دارد، می‌تواند نقش بزرگی در تحکیم وحدت اسلامی ایفا کند.

به گزارش جارچی اخبار، جلال محمدی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: بهره بردن از شعر برای ایجاد و تحکیم وحدت اسلامی حرکتی عقلانی است که در گذشته نیز مورد توجه شعرای بزرگی مانند اقبال لاهوری بوده و رهبر انقلاب اسلامی نیز بر لزوم اهتمام به وحدت اسلامی در اشعار، تاکید داشته‌ اند.

برگزاری رویداد ادبی « شمیم وحدت » را حرکتی با هدف تحکیم وحدت اسلامی با استفاده از زبان هنر و شعر عنوان کرد و از مدیران فرهنگی خواست زمینه مشارکت شاعران در شکل‌گیری و تحکیم وحدت اسلامی را فراهم سازند.

محمدی گفت: به رغم فرصت کوتاهی که پس از انتشار فراخوان این رویداد ادبی برای دریافت اشعار شاعران وجود داشته است، تاکنون تعداد ۵۰ قطعه شعر از شاعران با موضوع و محتوای وحدت اسلامی به دبیرخانه همایش رسیده است.

وی ادمه داد: با توجه به استقبال شاعران و لزوم تداوم فرصت مناسب برای ارسال آثار توسط شاعران به همایش، فرصت ارسال آثار تا پنج مهر ۱۴۰۲ تمدید شده است.

محمدی با بیان اینکه پس از بررسی آثار رسیده به دبیرخانه همایش، به ۱۴ اثر برگزیده هدایایی تعلق خواهد گرفت، گفت: همه شاعران کشور اعم از شیعه و اهل سنت می توانند آثار خود را به سرشماره ۰۹۳۷۸۵۱۴۷۰۹ و یا شناسۀ کاربری @shamimevahdat به دبیرخانۀ همایش ارسال کنند.

همایش ادبی شمیم وحدت به مناسبت میلاد رسول اکرم (ص) و هفته وحدت به همت اداره کل تبلیغات اسلامی و سازمان بسیج هنرمندان آذربایجان شرقی برگزار می شود.

«آیات قرآن دربارۀ وحدت»، «سیره پیامبر مکرم اسلام (ص) و احادیث معصومین دربارۀ وحدت»، «امام خمینی و جانشین بر حق او مقام معظم رهبری پرچمداران حرکت وحدت اسلامی»، «ایران و انقلاب اسلامی قرارگاه و محور وحدت مسلمانان و آزادگان»، «مشترکات عقیدتی و فرهنگ مشترک اسلامی، محورهای وحدت مسلمانان جهان»، «منادیان وحدت در جهان اسلام»، «شهدای وحدت»، «انسجام ملی در پرتو وحدت اسلامی»، «وحدت در پرتو ولایت فقیه»، «رابطۀ وحدت و امنیت و تفرقه و ناامنی» از جمله محورهای همایش ادبی «شمیم وحدت» است.

اختتامیه این همایش ۹ مهر ۱۴۰۲ مصادف با ۱۵ ربیع الاول و هفته وحدت برگزار می شود و به اشعار برگزیده شعرای منتخب هدایایی تعلق خواهد گرفت.