مدیرکل پست آذربایجان شرقی از کاهش ۳.۷ درصدی شکایت‌های مردمی از این اداره کل خبر داد و گفت: رضایت مندی گیرندگان خدمات اولویت پست است.

به گزارش جارچی اخبار، جواد دباغ صادقی پور روز دوشنبه در نشست خبری در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در گذشته ۵.۶ درصد از مشتریان به دلایل مختلف از پست استان شاکی بوده اند، اظهار کرد: ۷۸ درصد شکایت های انجام شده در ارتباط با دیر رسیدن مرسوله پستی بوده که ۸۰ درصد آن ارتباطی به پست استان نداشته است.

وی خاطرنشان کرد: بیشتر شرکت ها، دستگاه ها و یا نهادهایی که پست به آنها ارایه خدمات می کند قبل از آنکه مرسوله را تحویل پست بدهند برای گیرنده کد رهگیری ارسال می کنند و گیرندگان مرسوله، شرکت پست را مسوول دیرکرد بسته ها و نامه های خود می بینند که در واقع چنین نیست.

دفتر پستی سهند آماده بهره برداری است

دباغ صادقی پور از تکمیل دفتر پستی شهر جدید سهند خبرداد و گفت: این دفتر ۲۲ مهرماه جاری بهره برداری می شود و ساکنان این شهر از این تاریخ به بعد می توانند مرسوله های خود از طریق این دفتر ارسال و یا پیگیری کنند.

وی ادامه داد: روزانه ۵۰۰ تا ۶۰۰ مرسوله در این شهر از طریق پست اسکو توزیع می شود که پس از افتتاح این دفتر، ساکنان این شهر دیگر مجبور نخواهند بود برای پیگیری نامه های مرجوعی به پست، با اسکو تردد کنند.

وی به اقدامات صورت گرفته برای افتتاح این دفتر پستی نیز اشاره کرد و گفت: سازمان عمران سهند مکلف به تامین زمین برای تاسیس دفاتر و نمایندگی های ادارات کل در این شهر است که در سال ۱۳۹۲ زمینی را برای دفتر پستی اختصاص داد که سال گذشته به دلیل راکد ماندن زمین، از آن خلع ید شد اما خوشبختانه امسال توانستیم با رفع موانع و پس گرفتن مجدد زمین، ساختمان دفتر را در این شهر احداث کنیم.

 

ناوگان موتوری پست استان تقویت می شود

مدیرکل پست آذربایجان شرقی به رونمایی از ناوگان پستی سبک و سنگین اشاره کرد و گفت: ۱۰۰ دستگاه موتور سیکلت جدید خریداری شده که در اختیار موزعین ( توزیع کننده های) پست قرار می گیرد.

دباغ صادقی پور افزود: همچنین چهار دستگاه خودروی سنگین تولید داخل نیز تهیه شده که به ناوگان پست استان اضافه شد و پست استان با بهره گیری از این ناوگان جدید، خدمات بهتری به مشتریان ارایه خواهد کرد.

تعیین قیمت خدمات از سوی دولت، آسیب جدی شرکت ملی پست است

دباغ صادقی پور اظهار کرد: شرکت پست، شرکت هزینه و درآمد است و ریالی از دولت دریافت نمی کند اما با قیمت دولتی ارایه خدمات می دهد که این آسیب جدی این شرکت به شمار می رود.

وی بیان کرد: قیمت خدمات پستی این شرکت به مراتب پایین تر از شرکت های خصوصی است و قابل قیاس نیست.

وی همچنین در مورد حقوق و دستمزد موزعین این شرکت اعلام کرد: حقوق این افراد بر اساس عملکرد پرداخت می شود و اگر یک توزیع کننده بتواند روزانه ۱۰۰ تا ۱۱۰ نامه توزیع کند سه تا چهار میلیون تومان بیشتر از کارشناسان دریافت می کند.

واگذاری ۱۰۰ درصد قبول مرسوله به بخش خصوصی

مدیرکل پست آذربایجان شرقی همچنین به واگذاری قبول و پذیرش مرسوله ها به بخش خصوصی از سوی این شرکت اشاره کرد و گفت: این بخش از وظایف پست به طور کامل به بخش خصوصی واگذار شده و ۲۵۰ دفتر پستی در تبریز و بیش از ۴۰۰ دفتر پستی در سراسر استان آماده دریافت مرسوله های پستی از مردم هستند.

دباغ صادقی پور افزود: آماده سازی و رهسپاری مرسوله ها به دلیل امنیتی بودن موضوع به هیچ عنوان به بخش خصوصی واگذار نشده است اما در مرحله توزیع نیز، ۸۰ درصد از سوی شرکت و ۲۰ درصد توسط بخش خصوصی انجام می شود.

وی در مورد ساختمان مرکزی پست استان نیز اظهار کرد: ۸۰ درصد فضای فیزیکی این ساختمان در حال حاضر در اختیار خود پست است و بخش های مختلف پست در آن مستقرند اما ۲۰ درصد در اختیار بخش خصوصی و دیگر دستگاه ها قرار دارد.

۱۲۸ صندوق پست همچنان در استان فعال است

دباغ صادقی پور به فعال بودن ۱۵۰ صندوق پست قدیمی در استان اشاره کرد و گفت: این صندوق ها به صورت دوره ای بازدید و مرسولات داخل آنها جمع آوری می شود.

وی ادامه داد: البته این صندوق ها کارآیی قبلی را ندارند و مردم از آنها بیشتر برای انداختن مدارک گم شده استفاده می کنند و شهروندان می توانند با وارد کردن مشخصات خود در بخش مدارک پیدا شده، به این مدارک دست یابند.

حق تعیین زمان توزیع برای فرستنده محفوظ است

مدیرکل پست استان با بیان اینکه بخشی از نامه هایی که برای توزیع به موزعین داده می شود به دلیل نبودن گیرنده در آدرس، به پست ارجاع داده می شود، گفت: اگر فرستنده نامه بخواهد می تواند با تعیین زمان توزیع نامه یا مرسوله بر روی آنها، از ارجاع بسته ها به پست جلوگیری کنند.

دباغ صادقی پور ادامه داد: زمانی که برای توزیع نامه در نظر گرفته شده اداری، غیراداری و شبانه است که فرستنده نامه می تواند با قبول هزینه های ۱۵، ۲۰ و ۳۰ هزار ریالی این زمان را بر روی مرسوله برای توزیع درج کند.