فیلم «قیخ‌لیخ / قیچی» به نویسندگی و کارگردانی «فرشید ضیاءالملک» که چندی پیش در انجمن سینمای جوانان مراغه تولید شده بود، در جشنواره سراسری «رویش» رتبه سوم را کسب کرد.

به گزارش جارچی اخبار، کارگردان این فیلم گفت: این فیلم، مستندی در زمینه تولید صنایع دستی در بازار سنتی مراغه است و یکی از اساتید پیشکسوت تولید سنتی چاقو و قیچی (قیخ لیخ) با نام «حاج اللهوردی نویدی‌آذر» و شاگردش «یدالله عید گشایش» را به تصویر می‌کشد. »

به گفته «ضیاءالملک» این استادکار با وجود کهولت سن همچنان از کار دست نمی‌کشد و صنعت تولید قیچی سنتی را در مراغه زنده نگاه داشته است.

وی با بیان اینکه محصولات تولیدی «حاج اللهوردی» در استان‌های مختلف و برخی از کشورهای همسایه عرضه می‌شود، اضافه کرد: وی که پدر شهید «محمد نویدی‌آذر» است، در این فیلم به عنوان مظهر کار و تلاش معرفی می‌شود و در عین حال فردی شناخته شده و انقلابی است.

«ضیاء‌الملک» این را هم بیان کرد که فیلم ۱۳ دقیقه‌ای «قیخ لیخ» در قطع «فول اچ دی/FHD» و به صورت رنگی در ژانر مستند اجتماعی تولید شد.

اختتامیه ششمین جشنواره «رویش» به میزبانی دانشگاه جامع علمی کاربردی لرستان برگزار شد ۷۲ داور از ۱۸ استان سه هزار و ۳۴۳ اثر ارسالی به دبیرخانه جشنواره را داوری کردند که در نهایت ۶۵ اثر در ۲۳ بخش به عنوان آثار برگزیده انتخاب شدند.