سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران از وقوع حریق در بیمارستان گاندی تهران خبر داد.

به گزارش جارچی اخبار، جلال ملکی درباره جزییات این حادثه گفت: دقایقی پیش وقوع یک مورد حادثه آتش‌سوزی در بیمارستان گاندی، واقع در خیابان گاندی به سامانه ۱۲۵ اطلاع داده شد.

وی ادامه داد: بلافاصله چندین ایستگاه را به همراه نردبان هیدرولیکی، تانکر آب و … به محل حادثه اعزام شده است.

سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران تصریح کرد: عملیات اطفاء در حال حاضر شروع شده است و  جزئیات تکمیلی در خصوص این حادثه اعلام خواهد شد.

اعزام دو دستگاه اتوبوس آمبولانس به بیمارستان گاندی

محمد اسماعیل توکلی (رییس اورژانس استان تهران) با اشاره به وقوع آتش سوزی در بیمارستان گاندی گفت: با اعلام وقوع آتش سوزی در بیمارستان گاندی اورژانس استان تهران به حالت آماده باش درآمده است.

وی ادامه داد: بلافاصله ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس، ۴ دستگاه آمبولانس و ۲ دستگاه موتورلانس به محل حادثه اعزام شد.

وی ادامه داد: اطلاعات تکمیلی درخصوص این حادثه متعاقبا اعلام می‌شود.

رییس بیمارستان گاندی: در حال تخلیه بیمارستان هستیم

رییس بیمارستان گاندی درباره حریق در بیمارستان گاندی گفت: از ساعتی پیش حریق در بیمارستان گاندی آغاز شده است.

وی ادامه داد: ضلع شرقی بیمارستان دچار حریق شده است. در حال حاضر مشغول تخلیه بیمارستان هستیم.

اعمال محدودیت‌های ترافیکی در اطراف بیمارستان

معاون عملیات پلیس راهور پایتخت از حضور تیم‌های پلیس راهور در صحنه خبر داده و گفت: محدودیت‌های ترافیکی در مبادی منتهی به این بیمارستان اعمال می‌شود.

وی افزود: جنوب به شمال خیابان ولیعصر از بهشتی به سمت شمال، خط ویژه اتوبوس بی ار تی شمال به جنوب از میدان ونک و گاندی شمال به جنوب از دوم جنوب ممنوعیت تردد داریم. همچنین جنوب به شمال گاندی از میدان آرژانتین هم ممنوعیت تردد اعمال شده است.

مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ نیز اعلام کرد: با توجه به آتش سوزی بیمارستان گاندی در خیابان وزراء ، پلیس راهور تهران بزرگ جهت سهولت تردد شهروندان و ادامه تردد آنها  محدودیت های تردد در این محل اعمال کرده است.

سرهنگ احسان مومنی ادامه داد: به همین دلیل از خیابان ولیعصر (عج) از محدوده خیابان بهشتی به سمت شمال ، خط ویژه خیابان ولیعصر (عج) از میدان ونک به سمت جنوب، خیابان گاندی در مسیر شمال به جنوب از خیابان دوم به سمت جنوب و جنوب به شمال گاندی از میدان آرژانتین به سمت شمال محدودیت تردد اعمال شده است.

وی از شهروندان خواست به علت به وجود آمدن این حادثه و اعمال محدودیت در معابر اعلام شده، از ترددهای غیر ضرور در این محدوده جدا خودداری کرده و با تیم‌های پلیس مستقر همکاری لازم را داشته باشند تا تیم های اندادی بتوانند به موقع ماموریت خود را انجام داده و حریق را اطفاء نمایند.

آخرین وضعیت آتش سوزی در بیمارستان گاندی/ انتقال بیماران به ۵ بیمارستان معین

پدرام پاک آیین سخنگوی وزارت بهداشت درباره آخرین وضعیت بیماران بیمارستان گاندی گفت: در حال حاضر بیماران با اولویت بدحال و دارای وضعیت وخیم بیمارستان گاندی که دچار آتش سوزی شده است،  در حال انتقال به ۵ بیمارستان معین در شهر تهران هستیم.

وی ادامه داد: هیچ کدام از افراد و بیماران این مرکز درمانی آسیب ندیدند. اورژانس استان تهران به حالت آماده باش درآمده و در حال انتقال بیماران هستند.

سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به بیماران به ۵ بیمارستان معین خاطرنشان کرد: بیماران با اولویت بیماران بدحال به این ۵ بیمارستان منتقل شده اند و به خانواده های آن ها نیز اطلاع داده شده است.

پاک آیین تصریح کرد: بیمارانی که دچار پایدار هستند در هتل مجاور بیمارستان گاندی اسکان داده می شوند تا انتقال آنها به بیمارستانهای دیگر انجام شود.

وی ادامه داد: علت حریق در بیمارستان گاندی مشخص نیست و در دست بررسی است.

سخنگوی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: آتش نشانان در حال فعالیت هستند و اطفاء حریق در این بیمارستان ادامه دارد.

حضور معاون دادستان تهران و بازپرس ویژه در بیمارستان/ تشکیل پرونده قضایی

در پی وقوع آتش‌سوزی در بیمارستان گاندی تهران، با دستور علی صالحی دادستان تهران، یکی از معاونین دادستان تهران و بازپرس ویژه در محل حادثه حاضر شدند.

برابر آنچه که مرکز رسانه قوه‌قضائیه اعلام کرده است، در ارتباط با این حادثه و بررسی علت آن نیز پرونده قضایی تشکیل شده است.

عصر امروز بیمارستان گاندی در خیابان گاندی تهران دچار آتش‌سوزی شد.