استاد روابط بین الملل و علوم سیاسی در دانشگاه «محمد الخامس» مراکش با بیان اینکه ایران، امروز یک نقش مهم و راهبردی و حیاتی را در منطقه ایفا می کند ، گفت: ما باید به عینی بودن نقش ایران در منطقه اعتراف و به آن افتخار کنیم و قدردان باشیم.

به گزارش جارچی اخبار، «عبدالعلی حامی الدین»، استاد روابط بین الملل و علوم سیاسی در دانشگاه «محمد الخامس» مراکش در ارتباط با اهمیت نقش ایران در حل بحران های مرتبط با جهان اسلام به ویژه موضوع فلسطین در گفت و گو با ایلنا، تاکید کرد: قطعا ایران، امروز یک نقش مهم و راهبردی و حیاتی را ایفا می کند و هیچ یک از ناظران مسائل منطقه نمی توانند نقش منطقه‌ای ایران به ویژه در سطح حمایت از مسئله فلسطین و تقویت قدرت مقاومت فلسطین را نادیده بگیرند، چنانچه اظهارات رهبران و رزمندگان مقاومت در میدان کنونی نبرد نیز گواه این ادعاست.

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: ما باید به عینی بودن نقش ایران در منطقه اعتراف و به آن افتخار کنیم و قدردان باشیم.

وی افزود:‌ ایران همچنین می تواند از طریق رفع برخی نگرانی ها به ویژه در ارتباط با حاکمیت و تمامیت ارضی کشورها و وحدت دینی ملت ها در تقویت همگرایی عربی و اسلامی سهم بسزایی داشته باشد.

استاد دانشگاه محمد الخامس مراکش در ادامه گفت: «به اعتقاد من اگر گفت و گوهای روشنی در این سطح وجود داشته باشد، چشم اندازهای بسیاری برای همکاری مشترک میان کشورهای عربی و اسلامی در آینده ایجاد خواهد شد».