رییس جمعیت هلال احمر عملیات جست‌وجو و نجات سانحه بالگرد حامل رییس‌جمهور و همراهانش را تشریح کرد.

به گزارش جارچی اخبار، پیرحسین کولیوند با اشاره به روند عملیات گفت: یک عملیات جستجو و نجات بسیار پیچیده وسنگین را همکاران ما در جمعیت هلال احمر، آتش‌نشانی تهران، سپاه و بسیج، نیروهای محلی و گروه‌های جهادی همه با هم به صورت گسترده و وسیع در یک محیط بسیار پیچیده و با شرایط جوی نامناسب انجام دادند.

وی ادامه داد: علیرغم این مشکلات عملیات جست‌وجو تعطیل نشد، اما کند شد و نهایتا در ساعت ۵ صبح لاشه بالگرد از فاصله دو کیلومتری رویت شد و تا زمان رسیدن ۴۰ دقیقه زمان برد و در آنجا با کمک سایر نیروهای امدادی و نیروهای آتش‌نشانی و سپاه اجساد کشف و جداسازی شده و به داخل آمبولانس‌ها منتقل و به معراج شهدا اعزام شدند.

رییس جمعیت هلال احمر تصریح کرد: با اعزام به معراج، عملیات جست‌وجو به پایان رسید. خداقوت می‌گویم به همه همکاران و عزیزانی که در این عملیات به صورت مقتدرانه و ایثارگرانه شرکت کردند. بالگرد در ارتفاع ۲۵۰۰ متری و در محلی که دسترسی سختی داشت، سانحه دیده بود و نیروها با جان و دل از خودشان مایه گذاشتند.

وی با بیان اینکه این ضایعه را به مردم و خانواده‌های شهدا و رهبر انقلاب تسلیت عرض می‌کنم، خاطرنشان کرد: این عزیزان همان لحظات اولیه شهید شده بودند و عملیات نیم ساعت پیش به پایان رسید. عملیات کاملا توسط نیروهای امدادی جمهوری اسلامی ایران انجام شد و هیچ کمک خارجی صورت نگرفته است و من در میدان بودم و یک ثانیه هیچ یک از نیروها استراحت نکردند