منتخب مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس دوازدهم گفت: بدرقه میلیونی مردم آذربایجان از شهدای خدمت و ریاست جمهوری نشان دهنده عمق دلدادگی مردم به نظام اسلامی است.

به گزارش جارچی اخبار، علی جعفری آذر روز سه شنبه ،حضور مردم در مراسم بدرقه شهدای خدمت را حماسه ای ماندگار و تاریخی برای انقلاب اسلامی و خطه شهیدپرور تبریز و آذربایجان دانست و افزود: البته باید در نظر داشت که مردم تبریز در طول سال های پس از انقلاب همواره در چنین صحنه هایی حماسه ساز بوده و بارها دلبستگی خود به نظام اسلامی را نشان داده اند.

وی با اشاره به تاریخ سازی آذربایجان در عرصه های مختلف سیاسی، فرهنگی و اجتماعی، یادآور شد: حضور مردم تبریز در تشییع شهدای محراب یعنی آیت الله قاضی طباطبائی و مدنی در سال های اول انقلاب، شهدای دوران دفاع مقدس و گرامیداشت شهدایی همچون سردار سلیمانی و ستاری نیز در سال های دور و نزدیک حماسه ای مهم به تصویر کشیده است.

جعفری آذر ادامه داد: این حضور حماسی نشان می دهدکه مردم از هر خدمتگذاری که خوبی، صداقت، محبت ببینند به هیچ عنوان پا پس نمی کشند و همواره حامی و پشتیبان چنین افرادی هستند که آیت الله شهید رییسی به عنوان رییس قوه مجریه و آیت الله شهید آل هاشم به عنوان امام جمعه تبریز دارای چنین خصوصیاتی بودند.

وی تلاش برای رفع مشکلات مردم و در کنار مردم بودن را یکی از برجسته ترین ویژگی های شهدای خدمت بیان و اظهار کرد: پاکدستی این شهدای والامقام باعث شد امروز در مراسم بدرقه همه اعم از پیر و جوان و زن و مرد با جان و دل و علاقه درونی در خیابان های تبریز حاضر شوند.

جعفری آذر حادثه سقوط بالگرد حامل رییس جمهوری و همراهان ایشان را ضایعه ای بسیار گران و غیر قابل جبران برای ملت ایران توصیف کرد و گفت: البته این مصیبت برای مردم تبریز و آذربایجان که امام جمعه محبوب و استاندار جهادی خود را از دست دادند، بسیار سنگین تر و چند برابر است.

وی با تاکید بر اینکه مردم ایران اسلامی و آذربایجان عدالت محور هستند، یادآور شد: بدون تردید هر مسئولی که در این راستا گام بردارد و برای حل و فصل مشکلات مردمی دغدغه مند باشد، مردم نیز برای او سنگ تمام خواهند گذاشت.

 

آیت الله سید ابراهیم رئیسی خادم‌الرضا (ع) و هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران که عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شده بود، به همراه تمامی همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نایل شد.

آیت الله آل هاشم، نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سید مهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رئیس‌جمهور و تعدادی از محافظین و خدمه بالگرد از سرنشینان بالگرد حامل رئیس‌جمهور بودند.

آیین بدرقه شهدای خدمت با حضور پرشور و میلیونی مردم آذربایجان از میدان شهدا تا مصلای اعظم تبریز برگزار شد.