بازیکن تیم ملی هاکی سالنی و بهترین بازیکن فینال مسابقات قهرمانی آسیا در قزاقستان گفت: مسابقات آسیایی با قهرمانی تیم ملی کشورمان تمام شد و از این پس برای موفقیت در جام جهانی کرواسی و رفتن روی سکوی تلاش خواهیم کرد.

به گزارش جارچی اخبار به نقل از روابط عمومی ورزش و جوانان آذربایجان شرقی، سجاد ممی زاده با بیان اینکه قهرمانی تیم ملی برایم مهم تر از کسب عنوان بهترین بازیکن در بازی فینال بود، اظهار کرد: در چند سال اخیر بیشتر کشورهای آسیایی در هاکی سالنی سرمایه گذاری های خوبی کرده و با شرکت در اردوها و و تورنمنت‌های اروپایی، پیشرفت های خوبی کسب کرده اند و همین امر موجب برگزاری این مسابقات در سطح بالا بود.

وی با اشاره به تیم های شرکت کننده در این مسابقات، یادآورشد: تیم های قزاقستان و مالزی اصلی ترین حریفان ایران در این مسابقات بودند اما با توجه به تلاش کادر فنی و بازیکنان، برای نهمین بار جام قهرمانی را بالای سر بردیم.

بازیکن تبریزی تیم ملی افزود: تیم ملی ایران رنکینگ دوم ‌جهان را دارد و در ۹ دوره قبلی هشت بار قهرمان و یک بار نایب قهرمان شده و این نهمین قهرمانی بچه ها در این مسابقات بود که جا دارد به کادر فنی و تمامی حامیان تیم از جمله رسانه ها تشکر کنم.

ممی زاده در مورد بازی نهایی مقابل مالزی گفت: تیم‌ مالزی یکی از حریفان سرسخت تیم‌ملی ایران در این مسابقات بود که در فینال با این تیم بازی کردیم‌ و خدا را شکر با پیاده کردن دقیق برنامه های در نظرگرفته شده کادر فنی، ‌توانستیم این تیم را شکست دهیم و قهرمان شویم و سهمیه جام جهانی را کسب کنیم.

وی از فدراسیون هاکی به خاطر برنامه‌ریزی و برپایی اردوهای منظم و کادرفنی به خاطر اعتماد به وی و دیگر بازیکنان تشکر کرد و گفت: این‌ مسابقات تمام شد، انشاالله بتوانیم در مسابقات بازی های آسیایی تایلند(آبانماه) و جام جهانی کرواسی(بهمن ماه) خوب ظاهر شویم و به موفقیت دست یابیم.

تیم ملی هاکی سالنی ایران برای نهمین بار به مقام قهرمانی آسیا دست یافت و به همراه مالزی جواز حضور در مسابقات جهانی کرواسی را کسب کرد.

سجاد ممی زاده بازیکن تبریزی تیم ملی‌ هاکی سالنی ایران در دیدار فینال مسابقات قهرمانی آسیا برابر مالزی، به عنوان بازیکن برتر این دیدار انتخاب شد و لوح خود را از بهرام قدیمی رئیس فدراسیون هاکی ایران و رئیس هاکی داخل سالن آسیا دریافت کرد.

بر اساس رنکینگ (رتبه بندی) سایت جهانی هاکی(FIH)، تیم ملی هاکی سالنی کشورمان با ۱۶۵۰ امتیاز در جایگاه دوم جهان قرار دارد، در این رنکینگ تیم اتریش قهرمان جهان در رتبه نخست و تیم ملی هاکی بلژیک در رتبه سوم و پایین‌تر از تیم ملی هاکی کشورمان ایستاده است.

آلمان، جمهوری چک، هلند، آفریقای جنوبی، لهستان، آمریکا و سوئیس در مکان‌های چهارم تا دهم این رنکینگ قرار دارند.