وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: شهید رئیسی در دولت سیزدهم با مدیریت خوب پولی و انضباط مالی رشد نقدینگی را در کشور از ۴۲ درصد به ۲۶ درصد رساند.

به گزارش جارچی اخبار، ” صولت مرتضوی ” چهارشنبه شب در مراسم بزرگداشت شهدای خدمت در جمع مردم یزد افزود: با اقدامات خوب و مخلصانه دولت و برنامه ریزی شهید رئیسی، نرخ فقر در کشور ۶.۵ میلیون نفر کاهش یافت و این روند با همت مسئولان امر ادامه دارد.

وی به دیگر اقدامات و ثمرات دولت سیزدهم و شخص شهید رئیسی اشاره کرد و گفت: تولید گندم از مرز ۱۴ میلیون تن گذشت و ۱۱ میلیون تن آن خرید تضمینی شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حوزه سیاست خارجی گفت: باوجودی که خیلی از کشورها به دنبال انزوای جمهوری اسلامی در دنیا بودند ولی با برنامه ریزی دولت شاهد انزوای دشمنان نظام و انقلاب هستیم.

مرتضوی بیان کرد: با شهادت شهید رئیسی سازمان ملل اعلام سکوت کرد و ۲۰۰ شخصیت برجسته و ۶۰ هیات سیاسی از دنیا برای عرض تسلیت و حضور در برنامه‌های بزرگداشت شهید رئیسی وارد ایران شدند.

وی تاکید کرد: شهید رئیسی یک شخصیت کم نظیری بود که با عملکرد خوب خود امروز ایران اسلامی را الگوی سایر کشورها کرد و تابع محض اوامر و منویات مقام معظم رهبری بود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: امروز به برکت نظام اسلامی و قدرت نرم کشورمان در حمایت از حماس بیش از ۹۵ درصد کشورهای جهان رژیم غاصب صهیونیستی را محکوم می‌کنند.

مرتضوی گفت: با دیپلماسی خوب دولت سیزدهم و شهید رئیسی، شمشیر دشمنان علیه کشور ما در غلاف قرار گرفت و تمام گزینه‌های آنها زیر میز قرار گرفت.

وی یادآور شد: با مدیریت دولت شهید رئیسی در بازه زمانی کمتر از ۶ ماه صادرات نفت کشورمان از مرز یک میلیون بشکه در روز گذشت.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: شهید رئیسی در همان هفته اول مسئولیت خود با مدیریت قوی و برنامه‌ریزی، مشکل واکسن را در شرایط کرونا حل کرد.

مرتضوی بیان کرد: شهید رئیسی در حوزه مدیریت، مرد مخلص میدان و عمل بود و اعتقاد داشت برای حل مسائل و مشکلات مردم باید اگر نیاز باشد بارها به مناطق مختلف کشور سفر کرد.

وی گفت: عقلانیت، خردورزی، صاحب اندیشه بودن، اخلاص، تعبد، ولایتمداری و خود را ندیدن و خدا را دیدن جزء ویژگی‌های بارز شهید رئیسی بود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: باید شهید رئیسی را فردی جامع در زمینه‌های مختلف بدانیم که برای خدمت به مردم زمان را نمی شناخت و خستگی در وجود او نبود و همه ایمان و اخلاص بود.

مرتضوی اظهار کرد: حضرت امام خمینی (ره) ارادت خاصی به شهید رئیسی داشتند و برخی از احکام مهم قضایی را به ایشان محول می‌کردند و این نشان دهنده شخصیت والای ایشان بود.

بالگرد حامل آیت الله سید ابراهیم رئیسی خادم‌الرضا(ع) و هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شد که در این حادثه رئیس جمهور و همراهان همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نائل شدند.

استان یزد یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر جمعیت دارد.