سخنگوی حزب ندای ایرانیان درباره مذاکره با گزینه‌های ریاست جمهوری گفت: با برخی از چهره‌های سیاسی و برخی از افرادی که در مظان ثبت‌نام قرار داشتند به صورت کلی رایزنی و دیدار داشتیم. از جمله آقایان عارف، لاریجانی، شریعتمداری، ظریف، آذری جهرمی، همتی و پزشکیان گفت‌وگو داشتیم و نظرات‌شان را درباره انتخابات جویا شدیم.

به گزارش جارچی اخبار، سعید نورمحمدی سخنگوی حزب ندای ایرانیان، درباره آخرین فعالیت انتخاباتی حزب جهت اعلام نامزدهای خود برای انتخابات ریاست جمهوری گفت: حزب ندای ایرانیان طی هفته گذشته آرایش انتخاباتی گرفته و جلسات خودش را با موضوع انتخابات ریاست جمهوری برگزار کرده است. شورای مرکزی و دفتر سیاسی به همراه رؤسای شعبات استانی تا به حال جلساتی داشتند. امروز پنجشنبه هم دومین جلسه مشترک شورای مرکزی و رؤسای شعب استانی برای بررسی تحولات مربوط به انتخابات برگزار می‌شود.

وی افزود: تا امروز در حزب ندای ایرانیان در مورد مصادیق صحبت مشخصی نشده و پیشنهاد حزب هم به جبهه اصلاحات این بوده که تا زمان اعلام صلاحیت‌های انتخابات ریاست جمهوری در ۲۱ خرداد، از معرفی کاندیدایی به عنوان نامزد جبهه اصلاحات خودداری کند و بعد از ۲۱ خرداد در صورت تایید صلاحیت کاندیدای مطلوب، جبهه اصلاحات از یکی از این آنها حمایت کند.

نورمحمدی درباره اینکه با کدام احزاب سیاسی درباره انتخابات گفت‌وگو کردند، گفت: ما با خیلی از احزاب جلسات متعدد داشتیم. از جمله جبهه اصلاحات، حزب کارگزاران، حزب اعتدال و توسعه و حزب اعتماد ملی جلساتی را برگزار کرده و به تبادل‌نظر در مورد انتخابات پرداختیم.

وی درباره مذاکره و گفت‌وگو با کاندیداهای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری گفت: با برخی از چهره‌های سیاسی و برخی از افرادی که در مظان ثبت‌نام قرار داشتند به صورت کلی رایزنی و دیدار داشتیم. از جمله آقایان عارف، لاریجانی، شریعتمداری، ظریف، آذری جهرمی، همتی و پزشکیان گفت‌وگو داشتیم و نظرات‌شان را درباره انتخابات جویا شدیم.

نورمحمدی درباره نظر شخصیت‌هایی که با آنان گفت‌وگو کرده‌اند، گفت: برخی از این چهره‌ها اعلام کردند که در انتخابات علاقه‌ای به ثبت‌نام ندارند و حضور نخواهند داشت از جمله آقای ظریف که به طور قاطع گفتند ثبت‌نام نمی‌کنند. برخی از افراد هم گفتند که در حال بررسی شرایط هستند و هنوز به جمع‌بندی نرسیدند.

سخنگوی حزب ندا در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود آقای صدر با پیشنهاد آقای خاتمی در آستانه نامزدی انتخابات ریاست جمهوری است، حزب ندای ایرانیان با وی گفت‌وگو و دیداری داشته است، گفت: آقای صدر جزو پاکدست‌ترین و سالم‌ترین سرمایه‌های سیاسی جریان اصلاحات و نیروهای سیاسی کل کشور است. تسلط ایشان در حوزه سیاست خارجی بر هیچ‌کس پوشیده نیست. بیان صریح ایشان در دفاع از حقوق شهروندان انکارناپذیر است. به همین دلیل حتما جزو گزینه‌های ایده‌آلی است که حزب ندای ایرانیان در صورت حضور و تأیید صلاحیت به طور جدی حمایت از او را در دستور کار قرار خواهد داد.

نورمحمدی در پاسخ به این سوال که چه زمانی نامزد نهایی حزب مشخص خواهد شد، گفت: حزب ندای ایرانیان منتظر تأیید صلاحیت‌ها است. منتهی در درون جبهه اصلاحات هم گفت‌وگوهایی در جریان است. پیشنهاد حزب ندای ایرانیان هم مبنایش بر این است که تا روز تأیید صلاحیت‌ها از کسی به طور علنی حمایت نکنیم.  در  جلسه‌ اخیر جبهه اصلاحات یک پیشنهاد به صورت مشخص و شفاف از سمت حزب ندای ایرانیان داشتیم که تا زمان تأیید صلاحیت‌ها، از اعلام رسمی حمایت از نامزدها خودداری کنیم.