رییس اورژانس استان تهران با بیان اینکه بزرگترین چالش ما در اورژانس استان تهران کمبود ناوگان و نیروی انسانی است، گفت: در حال حاضر با کمبود ۱۴۰۰ نیروی انسانی در اورژانس استان تهران مواجه هستیم.

به گزارش جارچی اخبار، «محمد اسماعیل توکلی» رییس اورژانس استان تهران ادامه داد: ما تلاش کردیم تا با بازتوزیع منابع بخشی از این چالش‌ها را رفع کنیم. اما همچنان جدی‌ترین مشکل ما کسری اعتبار است تقریبا برابر با سال گذشته با توجه نرخ تورمی که داریم ما با کسری اعتبار مواجه هستیم.

رییس اورژانس استان تهران خاطرنشان کرد: این کسری اعتبار در تامین ملزومات ما، لوازم یدکی آمبولانس‌ها و موتورلانس ها، اقلام دارویی‌مان و حتی حقوق و مزایای پرسنل‌مان تاثیرگذار است. بیش از ۵۰ درصد نیروهای ما همکاران شرکتی هستند تمام این مشکلات که عرض کردم روی این موضوع تاثیرگذار است. امیدواریم که انشالله این مشکلات حل شود.

توکلی خاطرنشان کرد: غالباً ۸۰ درصد ناوگان ما فرسوده است. تمام همکاران ما همت‌شان در نگهداشت این آمبولانس‌ها است همکاران ما شبانه روزی در حال تلاش هستند تا از همین ناوگان بهترین استفاده صورت بگیرد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره ضرب و شتم نیروهای اورژانس گفت: الحمدالله این موضوع کاهش پیدا کرده است با پیگیری‌هایی که شده و ورود مستقیم قوه قضاییه این موضوع کاهش پیدا کرده است. در مواردی هم که پیش آمده بود برخورد قاطع صورت گرفته و با بازنشر این برخوردها تقریبا کاهش داشته ایم.

رییس اورژانس استان تهران در پاسخ به این سوال که آیا درخصوص ضرب و شتم نیروهای اورژانس جرم انگاری ویژه‌ای صورت گرفته است، گفت: برخورد قانونی در حال حاضر صورت می‌گیرد اما اینکه جرم انگاری ویژه‌ای صورت بگیرد هنوز خیر اما در حال پیگیری هستیم و امیدواریم که انجام شود.