جانشین فرمانده سپاه عاشورا گفت: شهدای خدمت در ویژگی های ایمان، اخلاص و انقلابی بودن اشتراک داشتند و به واسطه برخورداری از همین ویژگی ها بود که کشور، منطقه و دنیا از شهادتشان متاثر شد.

به گزارش جارچی اخبار، سرهنگ الیاس گل محمدزاده روز یکشنبه در مراسم یادبود شهدای خدمت در گروه صنعتی ماشین سازی تبریز افزود: بهترین انسان ها را در این حادثه از دست دادیم و تقدیم انقلاب کردیم و روزهای بسیار سختی را پشت سرگذاشتیم که امیدوارم به پاس خدماتی این افراد انجام دادند ادامه دهنده واقعی راه آنها باشیم.

وی به شاخصه های شهید آیت الله رئیسی اشاره کرد و ادامه داد: رئیس جمهوری هم که انتخاب و جایگزین می شود باید از ویژگی های بارز شهید جمهور همچون اخلاق مداری، مردم باوری، مردم یاری و مردم محوری، سرباز ولایت بودن، فعال کردن دیپلماسی خارجی، فسادستیز، وحدت آفرین، خستگی ناپذیر و امیدآفرین برخوردار باشد.

گل محمدزاده افزود: اخلاق مداری یکی از شاخصه های ویژه شهید رئیسی بود و نشان داد که در تمام مراحل زندگی پایبند اخلاق است و حتی در مناظره های انتخاباتی نیز این ویژگی را برجسته تر کرد و با اینکه رئیس قوه قضاییه بود و از همه پرونده های اشخاص مطلع بود اما باز حرفی به زبان نیاورد.

وی شاخصه دوم شهید رئیسی را مردم باوری، مردم یاوری و مردم محوری عنوان کرد و افزود: دولت های بسیاری دیدیم که با شعار مردمی روی کار آمدند اما در عمل مردم را کنار زدند اما در دولت سیزدهم، راس دولت همواره در کنار مردم بود و خدمت به مردم را رضایت الهی می دانست و حضور پرشور مردم در مراسم تشییع و بزرگداشت، دلیلی مهم بر این مدعاست.

گل محمدزاده سربازی ولایت را دیگر شاخصه شهید رئیسی برشمرد و گفت: این ویژگی نه در شعار بلکه در عمل در شهید جمهور بارز بود و در تمام لحظه ها، خود را سرباز ولایت می دانست و هر قدمی که برمی داشت بر این اساس بود که می توان به واکسیناسیون کرونا، مهار تورم و احیای هزاران واحد تولیدی راکد اشاره کرد.

وی ادامه داد: همچنین دیپلماسی خارجی در دولت شهید رئیسی با روی کار آمدن شهید امیرعبداللهیان که فردی کاربلد و انقلابی بود فعال شد و امور کشور به برجام گره زده نشد و اگر عملیات وعده صادق موفقیت آمیز بود نتیجه رایزنی های وزیر امور خارجه بود.

وی به فسادستیزی و مبارزه با فساد شهید رئیسی اشاره کرد و گفت: مبارزه با فساد از شعارهای انقلاب اسلامی است و از زمانی که دولت سیزدهم روی کار آمد، این شعار عملی شد و با توجه به اینکه شخص رئیس جمهور و اطرافیانش و خانواده اش مشکلی نداشتند مبارزه با فساد در کشور آغاز شد و با بکار گیری کارگزاران سالم، اقدامات خوبی در این زمینه انجام شد.

معاون سپاه عاشورا ادامه داد: وحدت آفرینی و خستگی ناپذیری از دیگر شاخصه های شهید رئیسی بود و به جای آنکه دولت های قبلی را مقصر اعلام کند روی برنامه ها و اهدافش متمرکز شد و در این راه خستگی را خسته کرد و بارها اعلام کرد که استراحت برای مردم است نه مسئولان.

گل محمدزاده به فرارسیدن سی و پنجمین سالگرد ارتحال امام (ره) اشاره کرد و گفت: امام راحل از زبان شهید مطهری، به خدا، هدف، راه و مردم ایمان داشت و همه مسئولان باید این ویژگی ها را برای خود الگو قرار دهند.

مدیرعامل گروه ماشین سازی تبریز نیز در این مراسم به حضور و تلاش شهید آیت الله رئیسی برای احیای ماشین سازی تبریز اشاره کرد و گفت: زمانیکه وی رئیس قوه قضاییه بود واگذاری به بخش خصوصی را سلب و به دولت بازگرداند و در ادامه و در زمان ریاست جمهوری نیز، حمایت های خود را دریغ نکرد و اکنون ماشین سازی احیا شده و هرسال بهتر از سال قبل می شود.

داود یعقوبی بقا ادامه داد: زمانی که شهید رئیسی در جریان سفر دوم از ماشین سازی بازدید کرد فرصتی ایجاد شد و اعلام کردم که نگران آینده ماشین سازی به دلیل فرسوده بودن ماشین آلات هستم، که ایشان گفتند من هم نگرانم اما قول می دهم که نوسازی و بازسازی انجام شود که خوشبختانه در ادامه، مصوبه نوسازی از محل مولدسازی ابلاغ شد و از این طریق قولی که شهید جمهور درباره این گروه دادند را با همت کارگران و کارکنان تحقق خواهیم بخشید.

وی همچنین به حساسیت شهید رحمتی استاندار آذربایجان شرقی در مورد این گروه صنعتی نیز اشاره کرد و گفت: شهید رحمتی در بازدید خود از ماشین سازی تبریز، تاکید کرد که ریخته گری باید احیا شود و قول داد که برای احیا ریخته گری تلاش خواهد کرد.

وی افزود: امیدوارم با کار جمعی و احیای ریخته گری ماشین سازی، دینمان به شهدای خدمت را ادا و ماشین سازی تبریز را به طور کامل احیا کنیم.