داوطلب انتخابات ریاست جمهوری گفت: نه حاکمیت دوگانه شکل می‌دهم و نه یکدست سازی و خالص سازی خواهم کرد بلکه تلاش می‌کنم تفاهم و ائتلاف حداکثری را برای حل مسائل مردم به وجود آورم.

به گزارش جارچی اخبار، محمد شریعمتداری پس از ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران گفت: دردمندانه می‌گویم نابودی یک ملت زمانی از راه می‌رسد که امید و رویایی نداشته باشد. درست است که بدون سیاست گذاری نمی‌توان حکمرانی موفقی داشت ولی هیچ سیاستی هم بدون یک روح جمعیِ امیدوار و متحد موفق نخواهد شد و امروز من به این دلیل اینجا هستم که می‌دانم حال ایران ما، این میراث مشترکمان خیلی خوب نیست اما  باور دارم که می‌شود اوضاع را بهتر کرد و ایرانی آباد و شاد ساخت.

متن سخنان محمد شریعتمداری را در ادامه می‌خوانید:

در این مسیر ۴  دستور کارمشخص به شرح ذیل است :

۱- یکبار برای همیشه ، برای بهبود کیفیت زندگی مردم باید درگیری ها و نزاع های بنیاد برکن بین گروه های اثرگذار بر عرصه سیاست و قدرت که در کنار فشارهای بدخواهان خارجی منافع مردم و کیان کشور را به خطر انداخته و موجب شکست سیاست ها می شود متوقف شود.

وعده می دهم که برای تحقق این هدف به پشتوانه سالها همکاری با گرایشات مختلف  سیاسی و رویکرد میاندارانه ای که مشی گفتمانی و عملی اینجانب بوده است ، اختیارات رئیس جمهوری را به گونه ای به کار خواهم گرفت  که بازیگران موثر بر سیاست، توان خود را علیه منافع مردم در دعوا و پنجه کشیدن تلف نکنند .

نه حاکمیت دوگانه شکل میدهم و  نه یکدست سازی و خالص سازی خواهم کرد بلکه تلاش می کنم تفاهم و ائتلاف حداکثری را برای حل مسائل مردم ایجاد کنم.

۲- در  حوزه بین الملل در تعامل با همه ارکان نظام، سازوکاری نتیجه گرا در  مسیر حل مساله تحریم فراهم می کنم. با پرهیز از نگاه سیاه وسفید به کشورها ، رویکرد سیاست خارجی ایران را با محوریت بهره مندی مردم از دیپلماسی اقتصاد محور ، حفظ هویت تمدنی ایران و ارتقای احترام ایرانیان بنا می کنم.

۳- .  متکی به تجربه های موثر در اداره ۳ ابر وزراتخانه ، خردمندی را در عرصه حکمرانی حاکم نموده  و الزامات تحقق توسعه متوازان را بدور از خیال بافی و آمارسازی بر همه ارکان دولت جاری خواهم ساخت .

شایستگان را در عرصه اداره کشور  به کار خواهم گرفت که به فرموده مولای متقیان  «تقدم افاضل بر اراذل» حق واقعی مردم بر حاکمان است و من این حق را ادا خواهم کرد.

۴- اگر رٍئیس جمهور شوم صدای همه مردم خواهم بود. من صدای نجواهای خاموش بود، صدای جوانان خلاق ، دختران و پسرانی که نه کسی آنها را می بیند و نه به رسمیت می شناسد صدای نسلی خواهم بود که دغدغه ها و مطالبات آنها از جنس سیاست زدگی های  امروز نیست ، وعده می دهم که با تعامل با سایر قوا مردم را از کلافگی محدودیت های اینترنت نجات دهم ، من صدای معلولین ، کودکان کاروخیابان و آسیب دیدگان خواهم بود.

به باور من دستاورد اجرای این دستور کارها، کاهش  فقر ،  تحقق عدالت در همه ابعاد جنسیتی ، قومی ، مذهبی و آموزشی و حفاظت از محیط زیست خواهد بود.

مردم شریف ایران با درک وضعیت رنج آورشما در حوزه های درمان و مسکن و معیشت متعهدم این شرایط را به طور جدی بهبهود بخشم ، همانگونه که در دوره مسئولیت وزارت رفاه در اوج محدودیت های مالی ، ۵ میلیون بازنشسته بهره مندی از همسان سازی و متناسب سازی حقوقشان را به چشم دیدند.

و اما سخن اخر آنکه

امده ام که با پشتوانه رای شما حق زیستن توام با عزت و رفاه مردم این سرزمین در سایه کاهش منازعات و رفع مخاصمات را ادا کنم و در این مسیر متعهد هستم نه به شما دروغ بگویم ، نه به رهبری و نه به خودم