داوطلب چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری گفت: از برنامه‌های من اصلاح رویکرد سیاست داخلی با اولویت دادن به توسعه همه جانبه و مبارزه با فساد در همه اشکال آن است.

به گزارش جارچی اخبار، حمیده زرآبادی پس از ثبت‌نام در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران مستقر در وزارت کشور، گفت: تغییر سیاست خارجی از دیپلماسی انزواگرا در مواجهه دیپلماتیک با قدرت خارجی و تبدیل آن به دیپلماسی فعال و شجاع و متکی به حمایت ملی به منظور رفع تهدیدهای بین‌المللی و ایجاد فرصت برای کشور از راهبردهای من است.

وی، سپردن کار به دست نیروهای توانمند و جهان شناس و دانا و منع نهادهای دیگر از دخالت در دیپلماسی و اولویت دادن به سیاست تنش زدایی و اعلام اینکه سیاست اصلی جمهوری اسلامی ایران صلح در جهان و برپایی مردم سالاری در منطقه است را دیگر راهبرد خود عنوان کرد.

داوطلب چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: با اینکه طرفدار محرومان و مخالف ترور هستیم، گفت‌وگو با دنیا را بر هر شیوه دیگری ترجیح می‌دهیم.

زرآبادی اظهار کرد: حاکم کردن شایسته‌گزینی و شایسته‌سالاری و تعطیل کردن سلطه آشکار و پنهان بر شئونات و انتصابات و گزینش های علمی و دانشگاه دیگر راهبرد من است.

وی راهبرد دیگر خود را اهتمام به توسعه اقتصادی و عزم ملی برای بازسازی همه حوزه های تخریب شده اقتصاد کشور با هدف بهبود زندگی مردم و بازگرداندن کشور به جایگاه شایسته‌اش، دستیابی به دانش و فناوری‌های نو و بازارهای سرمایه، تجارت جهانی و رشد قدرت خرید مردم و برچیدن فقر حاکم عنوان کرد.

داوطلب چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرد: از برنامه‌های من اصلاح رویکرد سیاست داخلی با اولویت دادن به توسعه همه جانبه، بازگرداندن نیروهای نظامی به جایگاه و مسئولیت اصلی خود، مبارزه با فساد در همه اشکال آن، آزادی اطلاع‌رسانی و حمایت از رسانه‌های آزاد و مستقل است.

زرآبادی خاطرنشان کرد: فعالیت آزادانه احزاب، تشکل‌های مستقل و نهادهای صنفی، آزادی زندانیان سیاسی، پایان دادن به تنش‌ها و آرامش بخشیدن به افکار عمومی، اهتمام به انسجام ملی و به حساب آوردن همه گرایش‌ها و سلیقه‌ها و اقوام و مذاهب هم از دیگر برنامه‌های من است.

وی تاکید کرد: اعضای کابینه من از بین تمامی زنان و مردان شایسته با هر گرایش، قومیت، دین و طبقه که دارای شاخص‌های تعهد، تخصص، شجاعت، شفافیت در همه وجوه، اراده به توسعه و اولویت بخشیدن به منافع ملی انتخاب خواهند شد.