مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان‌شرقی گفت: از ابتدای سال جاری تا اواسط خرداد امسال، ۱۴ طرح بازرسی و نظارتی از صنوف این استان انجام شده است.

به گزارش جارچی اخبار، «صمد حضرتی» با بیان این طرح های نظارتی به صورت مشترک با همکاری سازمان های دیگر انجام شده است، افزود: در اجرای هر طرح، سه گروه مشترک بازرسی در تبریز و یک گروه در شهرستان ها تشکیل و از صنوف مربوط بازرسی به عمل آمد که این روند به صورت مستمر ادامه دارد.

وی اظهار کرد: این طرح ها در راستای ساماندهی و کنترل قیمت های اقلام ضروری شامل گوشت، مرغ، حبوبات و آرد و نان و موارد بهداشتی کالاها اجرا شده است و بازرسان بر نحوه توزیع و قیمت این اقلام نظارت کردند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان‌شرقی گفت: در یک مورد بازرسی، یک مرکز توزیع گوشت مرغ قطعه بندی بدون مشخصات پلمب شد و پرونده آن در تعزیرات حکومتی در حال رسیدگی است.

حضرتی، ادامه داد: طرح های نظارتی با همکاری سازمان ها و ادارات ذیربط مانند سازمان های جهاد کشاورزی و صمت، معاونت غذا و دارو و اتحادیه ها و اتاق اصناف اجرا می شود.

قاچاقچی موتورسیکلت در عجبشیر سه میلیارد و ۴۷۱ میلیون ریال جریمه شد

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان‌شرقی همچنین با اشاره به پرونده رسیدگی به قاچاق یک دستگاه موتورسیکلت سنگین خارجی در عجبشیر، گفت: این موتورسیکلت توسط ماموران نیروی انتظامی در حال تردد در سطح شهر متوقف شده و پرونده آن را اداره تعزیرات حکومتی ارسال شده بود.

حضرتی، ادامه داد: به این پرونده قاچاق به ارزش سه میلیارد و ۴۷۱ میلیون ریالی در شعبه بدوی ویژه رسیدگی به قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی عجبشیر رسیدگی شد.

وی یادآور شد: شعبه با بررسی پرونده با توجه به ارایه نکردن مدارک قانونی از سوی متهم، اتهام قاچاق را محرز و علاوه بر ضبط کالا، وی را به پرداخت جزای نقدی معادل یک برابر ارزش کالای قاچاق محکوم کرد.

در سال گذشته اصناف متخلف استان در حوزه کالا و خدمات، در واحدهای اجرای احکام به پرداخت هفت هزار و ۶۵۰ میلیارد و ۷۸۳ میلیون ریال جریمه محکوم شدند.

در این بازه زمانی و در حوزه قاچاق کالا و ارز نیز به دنبال رسیدگی و مختومه شدن سه هزار و ۸۰۲ پرونده تخلف در آذربایجان شرقی، برای قاچاقچیان و متخلفان در این حوزه بیش از ۶ هزار و ۷۹۶ میلیارد و ۹۹ میلیون ریال جریمه صادر شد.