شهردار تهران گفت: اوج عقلانیت این است که جبهه انقلاب تصمیم جمعی بگیرد و تصمیم جمعی خود را داشته باشد بنده ایده های تحولی برای کشور به لطف الهی دارم و جهت کشور را در جهت دولت آقای رییسی می دانم که باید استمرار پیدا کند. انشا‌الله رای می‌آوریم.

به گزارش جارچی اخبار، علیرضا زاکانی شهردار تهران در پایان جلسه هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران درباره تعدد ثبت نام افراد در انتخابات ریاست جمهوری گفت: هر کسی احساس وظیفه کرده که در صحنه بیاید عزیز است.

وی در خصوص برنامه شهرداری برای انتخابات ریاست جمهوری گفت: برنامه شهرداری تهران تلاش در جهت ایجاد زمینه مشارکت بالا است، من به همه معاونان و سازمان‌ها و شرکت ها هم گفتم خط قرمز قطعی ما در مورد نامزدها چه خودم باشم چه دیگران این است که کسی حق کار سیاسی به معنی ورود به اشخاص را ندارد و به طریق اولی برای بنده هم ندارد. یعنی برای خودم این خط قرمز پررنگ تر است و نکته دیگر این است که باید تلاش شود در خصوص موضوع مشارکت فضای شهر به سمت مشارکت پرشور برود.

شهردار تهران درباره تعهد خود به تصمیم جمعی جبهه انقلاب گفت: اوج عقلانیت این است که جبهه انقلاب تصمیم جمعی بگیرد و تصمیم جمعی خود را داشته باشد بنده ایده های تحولی برای کشور به لطف الهی دارم و جهت کشور را در جهت دولت آقای رییسی می دانم که باید استمرار پیدا کند و نقاط قوت آن باید تشدید شود و ابعادی هم که نیاز به تدبیر و رفع کاستی ها باید با تمام جدیت و دقت انجام بگیرد.

وی گفت: خصوصیت ها و ترازی که‌ آقای رییسی برای کشور گذاشتند نصابش نسبت به سایر روسای جمهوری متفاوت و جدید است این نصاب را باید حفظ کرد.

زاکانی در پاسخ به این سوال که اگر رای نیاورید به شهرداری برمیگردید، گفت: علی القاعده باید اینطور باشد ولی انشا‌الله رای می‌آوریم.

وی گفت: برای حضور در انتخابات و در صورتی که شورای نگهبان من را تأیید صلاحیت کند، مرخصی می‌گیرم.