نماینده مردم مراغه، عجب‌شیر، سراجو و قلعه‌چای در مجلس شورای اسلامی روز پنج‌شنبه در آیین کلنگ‌زنی این طرح‌ها بیان کرد: شان مردم مراغه و روستای شهیدپرور ورجوی بسیار فراتر است و امیدواریم در آینده شاهد اجرای طرح‌های بزرگتر باشیم.

به گزارش جارچی اخبار«سیدفرید موسوی» همچنین ابراز امیدواری کرد که روسای ادارات شهرستان در مرکز استان و تهران به دنبال تامین اعتبار باشند تا مراغه به یک کارگاه عمرانی تبدیل شود.

وی اظهار کرد: همدلی مناسبی بین مسئولان شهرستان وجود دارد و انتظار می‌رود تا دستگاه‌های اجرایی برای آغاز طرح‌های عمرانی جدید از یکدیگر پیشی بگیرد.

«موسوی» خودش را خادم مردم دانست و افزود: هرکس قدمی برای توسعه این شهرستان بردارد، از تمام ظرفیت‌ها برای کمک به او استفاده خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه مراغه یکهزار و ۴۰۰ شهید تقدیم اسلام و انقلاب کرده، افزود: مسئولان نباید مدیون خون شهدا باشند و ادامه راه آنان در زمان حاضر خدمت به ملت است.

وی با بیان اینکه طبق برآوردها ۳۰۰ هزار نفر در آیین تشییع شهید مالک رحمتی حاضر شدند، بیان کرد: همین حضور وظیفه مسئولان را در قبال خدمتگزاری سنگین‌تر کرده است و امیدی که با خدمتگزاری و شهادت استاندار جوان ایجاد شد، نباید به ناامیدی تبدیل شود.

وی نسبت به احداث شبکه فاضلاب روستای ورجوی هم ابراز امیدواری کرد و افزود: کار را شروع کنید و در مورد اعتبار آن نگران نباشید زیرا با همدلی برای تامین اعتبار آن تلاش خواهیم کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مراغه هم در حاشیه آیین کلنگ‌زنی این طرح‌ها بیان کرد: طول خط تقویتی و انتقال آب محله محروم «انزاب پایین» و همچنین روستای ورجوی یک کیلومتر است و این طرح با لوله ۱۶۰ میلی‌متری از جنس پلی‌اتیلین اجرا می‌شود.

«بهروز ناصری» افزود: اعتبار ۲۵ میلیارد ریالی این طرح از محل اعتبارات داخلی شرکت آب و فاضلاب مراغه تامین شده است و اجرای آن حدود یک ماه به طول می‌انجامد.

وی همچنین در مورد مخزن آب روستای ورجوی به عنوان شهیدپرورترین روستای کشور نیز بیان کرد: این مخزن هزار مترمکعبی با ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار از منابع مالی طرح‌های عمرانی و در طول ۶ ماه اجرا شده و هزار و ۳۰۰ فقره به مشترکان آب این روستا افزوده می‌شود.

نماینده مجلس: مراغه و عجب‌شیر باید به کارگاه عمرانی تبدیل شود

روستای ورجوی مراغه که به عنوان شهیدپرورترین روستای کشور شناخته شده، امروزه بیش از سه‌هزار نفر جمعیت دارد و با تقدیم ۷۱ شهید گلگون کفن، نامی آشنا در خطه شهیدپرور آذربایجان محسوب می‌شود.