ارائه گزارش توسط وزرای نیرو و جهاد کشاورزی به ترتیب درباره مدیریت مصرف انرژی در ماه‌های گرم سال و نحوه اجرای قانون تضمین خرید محصولات اساسی کشاورزی در دستور کار این هفته صحن علنی مجلس شورای اسلامی قرار دارد.

به گزارش جارچی اخبار، جلسات هفتگی مجلس در این هفته در روزهای یکشنبه(۲۰ خرداد)، سه‌شنبه(۲۲ خرداد) و چهارشنبه(۲۳ خردادماه) برگزار خواهد شد.

در این هفته گزارش علی اکبر محرابیان وزیر نیرو در مورد مدیریت مصرف انرژی در ماه‌های گرم سال و نحوه تعیین نرخ متوسط قراردادهای تبدیل انرژی، مبنای تعرفه برق و تدابیر متخذه برای کاهش قطعی برق صنایع، چاه های کشاورزی و مراکز درمانی و حساس در دستور کار است که برای این موضوع از وزیر نیرو برای جلسه روز یکشنبه دعوت شده است.

همچنین گزارش محمدعلی نیکبخت وزیر جهاد کشاورزی درباره نحوه اجرای قانون تضمین خرید محصولات اساسی کشاورزی و آخرین وضعیت خرید تضمینی گندم در سال زراعی ۱۴۰۳ -۱۴۰۲ و اقدامات حمایتی در خصوص برنج کاران کشور در دستور کار روز سه‌شنبه مجلس است که برای این موضوع نیز از وزیر جهاد کشاورزی برای ارائه گزارش دعوت شده است.

در این هفته انتخابات کمیسیون‌های مجلس شورای اسلامی نیز در دستور کار صحن قرار دارد تا کمیسیون های تخصصی اعضای خود را شناسایی کنند.