مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی گفت: در راستای راهبرد دولت سیزدهم برای تامین مسکن اقشار کم درآمد جامعه در قالب طرح نهضت ملی مسکن، ۷۳ هزار واحد مسکن در استان در حال ساخت است.

به گزارش جارچی اخبار،  «سیداحمد موسوی» روز یکشنبه در سلسله نشست های رسانه ای «رسم خدمت» در تالار خاقانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی افزود: این تعداد واحد مسکن در شهرهای بالا و زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت و روستاها در حال ساخت است.

وی اظهار کرد: در اجرای طرح نهضت ملی مسکن، ساخت ۲۰۸ هزار مسکن در طول چهار سال سهمیه این استان است که از این تعداد ۹۰ هزار مسکن در بخش حمایتی، ۴۸ هزار مسکن در بخش روستایی، ۳۰ هزار مسکن در قالب بازآفرینی شهری و ۴۰ هزار واحد از محل مسکن خودمالک ساخته می شود.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی گفت: در بخش مسکن حمایتی تاکنون برای ۴۲ هزار واحد پروژه تعریف شده، در بخش مسکن خودمالک ۱۱ هزار واحد برای دریافت تسهیلات با بانک ها قرارداد عقد کرده، در بازآفرینی شهری ۱۸ هزار واحد و در بخش روستایی نیز ۱۸ هزار واحد در حال ساخت است.

موسوی، عمده علت عقب ماندگی این استان در اجرای طرح نهضت ملی مسکن را کمبود زمین دولتی اعلام کرد و ادامه داد: تاکنون ۷۴۴ هکتار اراضی ملی در کل استان برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن اختصاص یافته است.

کنارگذر دوم تبریز با اعتبار ۱۳ هزار میلیارد ریال در حال اجراست

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی گفت: کنارگذر دوم تبریز یا قطعه ۶ اتوبان ارومیه – تبریز به طول ۲۸ کیلومتر از تقاطع اتوبان سهند تا اتوبان پیامبر اعظم با اعتبار ۱۳ هزار میلیارد ریال در حال اجراست.

موسوی، با تاکید بر اینکه قرار بود قسمت عمده این مسیر در صورت تامین اعتبار تا پایان دولت سیزدهم به بهره‌برداری برسد تا بخش مهمی از ترافیک شهری به این مسیر منتقل شود، افزود: از این میزان اعتبار، پنج هزار میلیارد از محل مولد سازی اراضی، پنج هزار میلیارد از محل تسهیلات بانکی و سه هزار میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی تامین می شود.

چهار هزار میلیارد ریال در دولت سیزدهم برای تکمیل مسکن مهر در آذربایجان شرقی اختصاص یافت

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه بزرگترین دغدغه دولت سیزدهم تکمیل مساکن نیمه تمام به ویژه مسکن مهر است، گفت: در این راستا چهار هزار میلیارد ریال کمک بلاعوض برای تکمیل این مساکن در استان اختصاص یافته است.

موسوی، ادامه داد: در این راستا نیز یک هزار و ۵۵۰ میلیارد ریال برای خرید و نصب آسانسور مسکن های مهر هزینه شده است تا مشکل تکمیل و بهره برداری این واحدها حل شود.

کمربندی ایلخچی با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی تا ۲ ماه آینده زیربار ترافیک می رود

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه پروژه کمربندی ایلخچی از مهمترین پروژه های سفر استانی شهید ایت الله رئیسی به آذربایجان شرقی است، گفت: این پروژه هم اکنون با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا است و در صورت تخصیص به موقع اعتبارات آن، تا ۲ ماه آینده زیر بار ترافیک می رود.

موسوی، با بیان اینکه این پروژه به صورت چهار بانده در حال اجراست، افزود: آزادراه مراغه – هشترود نیز به عنوان یکی از آرزوهای شهید مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی در حال اجراست و ۲۹ کیلومتر از آن آماده است و یک باند از آزادراه تبریز – مرند- بازرگان به طول ۲۴ کیلومتر نیز تا ۲ ماه آینده افتتاح می شود.

وی با بیان اینکه چهار پروژه آزادراهی در سطح استان در حال اجراست، یادآور شد: در سه سال گذشته ۴۰ کیلومتر به عنوان باند دوم بزرگراهی در سطح استان افتتاح شده است.