مدیرکل پست آذربایجان شرقی با بیان اینکه استان، هاب(قطب) چاپ و صدور شناسنامه‌ ساکنان و مردم استان‌های شمال غرب کشور شده است، گفت: شناسنامه‌های افراد زیر ۴۸ ساعت چاپ و کمتر از ۲۴ ساعت در استان‌های شمالغرب توزیع می‌شود.

به گزارش جارچی اخبار، جواد دباغ صادقی پور روز دوشنبه در نشست با خبرنگاران اظهار کرد: از تاریخ بیستم اسفندماه ۱۴۰۲ تا امروز بیش از ۶۴ هزار فقره شناسنامه در تبریز صادر و تحویل مردم استان‌های آذربایجان غربی، اردبیل و آذربایجان شرقی شده که در ادامه استان‌های همجوار دیگر نیز به مقوله خواهند پیوست.

وی در تشریح عملکرد ۲ ساله اداره کل پست استان، اظهار کرد: بیش از ۱۲ میلیون مرسوله از مبدا استان به سایر مقاصد و بیش از ۱۶ میلیون مرسوله توزیع شده در داخل استان به ثبت رسیده که رشد ۱۴ درصدی مرسولات با مبدا آذربایجان شرقی و افزایش ۱۰ درصدی مرسولات در داخل استان نسبت به ۲ سال پیش از شروع دولت سیزدهم را نشان می‌دهد.

وی افزود: آذربایجان شرقی جزو استان‌های مرسوله پذیر کشور بوده و سرانه مرسولات آن نسبت به متوسط کشور کمتر است.

دباغ با اشاره به توزیع لاستیک‌های متقاضیان استان توسط اداره پست، ادامه داد: آذربایجان شرقی در پنج ماهه اول سال ۱۴۰۲ بیش از ۱۰۰ هزار حلقه لاستیک با نرخ دولتی در استان توزیع کرد که از نظر ترافیک اجرای این طرح، رتبه دوم کشور را پس از تهران دارد.

وی گفت: بیش از ۷۶۱ هزار کدپستی در ۲ سال گذشته در سطح استان تایید، تغییر، اصلاح و ایجاد شده که رشد ۳۶۴ درصدی را نشان می‌دهد.

دباغ با اشاره به راه اندازی نخستین اداره پست شهر جدید سهند و راه اندازی ۲ ناحیه پستی ولیعصر و باغمیشه در شرق شهر تبریز، افزود: عملیات مقاوم سازی ساختمان اداره پست شهر اهر که ۱۰ سال پیش در زمان زلزله ورزقان، ترک‌هایی برداشته و تخلیه شده بود، سال گذشته آغاز شد.

وی ادامه داد: تعداد ۳۶ دفتر پیشخوان در سطح شهر در ۲ سال گذشته افزایش یافته و مجموع دفاتر پیشخوان سطح شهر به ۲۸۶ دفتر رسیده است.

مدیرکل پست آذربایجان شرقی با بیان اینکه روزانه ۷۰ تن مرسوله در سطح استان جا به جا می‌شود، گفت: نامه رسانان استان روزانه به در بیش از ۱۸ هزار خانه در سطح استان مراجعه می‌کنند که ادعا نمی‌کنیم البته در اجرای وظایف خود بدون خطا هستیم و قطعا نارضایتی‌هایی وجود دارد اما تلاش می‌کنیم تا نارضایتی‌ها را در خلل این فعالیت سنگین اداره پست رفع کنیم و صادقانه و شفاف آماده دریافت نظرات و پیشنهادات مردم‌ هستیم.

وی افزود: با همکاری و تعامل با شرکت‌های دانش بنیان، نخستین دستگاه سورتینگ هوشمند پاکت های پستی تمام ایرانی در دست ساخت بوده و در ۲ ماه آینده عملیات ساخت آن به اتمام می‌رسد.

دباغ با اشاره به طرح جی نف ( آدرس استاندارد) که جزو پروژه‌های اقتصاد مقاومتی بوده و متولی اصلی آن نیز اداره پست است، گفت: بزرگترین بانک اطلاعاتی مکان با کدپستی در اختیار شرکت پست قرار دارد و پس از راه اندازی این پروژه، زبان مشترک دستگاه‌های خدمت رسان که با ملک سروکار دارند، کدپستی ۱۰ رقمی خواهد شد.

وی در خصوص وضعیت اجرای این پروژه، اظهار کرد: از زمان آغاز اجرای این طرح در دهه ۹۰ تا نیمه نخست سال ۱۴۰۲، ژئوکدسازی فقط ۳۱ شهر استان اجرایی شده اما از ۶ ماهه ۱۴۰۲ تا پایان اردیبهشت ۱۴۰۳ توانستیم تمام ۷۲ شهر استان شامل ۸۹۰ هزار و ۶۱۴ ساختمان را ژئوکدسازی کنیم.

وی ادامه داد: فاز بعدی این پروژه، ژئوکدسازی ۴۸۵ هزار ساختمان روستایی است که تلاش می‌کنیم تا پایان شهریور این پروژه را نیز به اتمام برسانیم.

مدیرکل پست آذربایجان شرقی با بیان اینکه هوشمندسازی صندوق‌های پست را در دستورکار داریم اما تامین اعتبار آن سخت است، افزود: اداره پست استان برای دومین بار در طول تاریخ بعد از انقلاب اسلامی رتبه برتر را در جشنواره شهید رجایی استان، مقام اول در اولین نمایشگاه صنعت پست کشور، رتبه اول و دوم توزیع به موقع مرسولات پستی در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ را کسب کرده است.