مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه ۲ هزار و ۷۱۰ روستا در این استان وجود دارد، گفت: امسال عملیات بهسازی، ساخت و آسفالت ۲۱۰ کیلومتر از راه‌های روستایی استان آغاز شده است.

به گزارش جارچی اخبار، «اورجعلی علیزاده»، با بیان اینکه ۲ هزار و ۲۰ روستای استان بالای ۲۰ خانوار دارند، افزود: بر اساس قانون برنامه توسعه، احداث راه مناسب و آسفالته برای این روستاها از وظایف این اداره کل محسوب می شود.

وی اظهار کرد: در زمان کنونی ۹ هزار و ۷۹۴ کیلومتر راه روستایی در استان وجود دارد که بیش از ۶۰ درصد آن ها آسفالته است و بر اساس برنامه ریزی های انجام شده، آسفالت سایر راه های روستایی نیز بر اساس اولویت انجام می شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: از مجموع راه های روستایی استان پنج هزار و ۸۵۰ کیلومتر راه آسفالته است، ۵۷۴ کیلومتر راه احداث شده ولی آسفالت نشده و سه هزار و ۳۷۰ کیلومتر راه روستایی نیز خاکی و نیازمند بهسازی و آسفالت است.

علیزاده، ادامه داد: بر اساس برنامه ریزی انجام شده، امسال برای بهسازی، احداث و آسفالت ۲۱۰ کیلومتر راه روستایی استان هشت هزار و ۵۵۰ میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده است که در صورت تامین اعتبار مورد نیاز، اجرای عملیات بهسازی، احداث و آسفالت، در سه بازه سه ماهه تدوین شده و در هر بازه زمانی ۷۰ کیلومتر راه روستایی اجرا می شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: در زمان کنونی از برنامه سه ماهه اول امسال حدود ۳۰ تا ۳۵ کیلومتر راه روستایی استان بهسازی، احداث و آسفالت شده است.

علیزاده، شرایط جوی سه ماهه اول سال جاری و بدهی به پیمانکاران را از دلایل کندی سرعت در اجرای این طرح اعلام کرد و افزود: در صورت مساعد شدن شرایط جوی و پرداخت بدهی پیمانکاران، سرعت عملیات بهسازی، احداث و آسفالت راه های روستایی استان سرعت می گیرد.

وی اظهار کرد: در صورت تحقق برنامه امسال در حوزه راه روستایی، تعداد راه های روستایی آسفالته استان به بیش از ۸۰ درصد می رسد.

۶۵۰ کیلومتر راه روستایی آذربایجان شرقی در دولت سیزدهم بهسازی و آسفالت شد

در جریان سفر اول رییس جمهور به استان ۶ هزار میلیارد ریال برای بهسازی و آسفالت راه های روستایی اختصاص یافت، گفت: ۱۰۰ درصد از این اعتبار تحقق یافته و ۶۵۰ کیلومتر از راه های روستایی استان بهسازی و آسفالت شده است.

علیزاده، ادامه داد: این استان دارای ۱۴ هزار کیلومتر شبکه راه است که از این میزان حدود چهار هزار کیلومتر شبکه راه های اصلی و شریانی و ۱۰ هزار کیلومتر شبکه راه روستایی است.

وی یادآور شد: در زمان کنونی ۲۷۶ پروژه در حوزه راه روستایی استان فعال است که قرارداد تعدادی از آن ها منعقد شده، تعدادی در حال اجراست و تعدادی نیز منتظر پرداخت بدهی به پیمانکار برای شروع عملیات است.