قائم مقام حزب اعتماد ملی گفت: مهم‌ترین شعار آقای پزشکیان بازگرداندن معیشت و معاش مردم به یک سطح قابل‌قبولی است که حق مردم ایران بوده و سزاوار آن هستند. بنابراین مسائل اقتصادی مهم‌ترین برنامه آقای پزشکیان خواهد بود. این خود به خود می‌تواند اعتماد از دست رفته مردم بازگرداند و آنها را پای صندوق رای بکشاند.

به گزارش جارچی اخبار، اسماعیل گرامی‌مقدم قائم مقام دبیرکل حزب اعتماد ملی، در ارزیابی حضور مسعود پزشکیان نامزد جبهه اصلاحات در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: به نظرم می‌رسد ترکیب و آرایشی که در انتخابات شکل گرفت، اصلی‌ترین مسأله و پایه‌اش در جهت افزایش مشارکت خواهد بود. ما در این انتخابات شاهد افزایش چشمگیر مشارکت خواهیم بود و در راس نامزدهای چهره‌های اصولگرا قالیباف است. از طرف جبهه اصلاحات سه گزینه معرفی شده بودند که گزینه آقای پزشکیان تأیید صلاحیت شده است. پیش‌بینی می‌شود که آقای پزشکیان به دلیل داشتن رأی بالا در کشور، مورد حمایت احزاب اصلاح‌طلب و چهره‌های حقیقی قرار گرفته و رفته‌رفته شاهد دوقطبی اصلی که یک طرف آن حضور مسعود پزشکیان است باشیم.

وی افزود:‌ مسعود پزشکیان مرد عمل و کارآیی است. برجسته‌ترین ویژگی‌شان همیشه این بوده که عملگرا هستند و همواره در جهت پیشبرد، پیشرفت و اهداف کشور تلاش کرده و همچنین منافع ملی، مهم‌ترین مسأله‌ای بود که در کار اجرایی او تأثیر گذاشته است. بنابراین با سوابق درخشانی که آقای پزشکیان در مجلس و وزارت بهداشت و درمان داشتند، یکی از نامزدهایی خواهند بود که بیشترین رأی را به خود اختصاص داده و ان‌شا‌الله شاهد یک مشارکت حداکثری باشیم.

گرامی‌مقدم در پاسخ به این سوال که آقای پزشکیان در این مدت کوتاه به چه صورت می‌تواند سرمایه اجتماعی از دست رفته را بازیابی کند، گفت: مهم‌ترین شعار آقای پزشکیان بازگرداندن معیشت و معاش مردم به یک سطح قابل‌قبولی است که حق مردم ایران بوده و سزاوار آن هستند. بنابراین مسائل اقتصادی مهم‌ترین برنامه آقای پزشکیان خواهد بود. این خود به خود می‌تواند اعتماد از دست رفته مردم را بازآفرینی کرده و آنها را به پای صندوق رای بکشاند. ضمن اینکه ناامیدی‌هایی که در بیرون و داخل به وجود آمده بود و مردم در تکاپوی به دست آوردن مطالبات‌شان ناامید شده بودند، با حضور یک نامزد مقتدر و ملی‌گرا می‌تواند تا حد زیادی بهبود یابد. با ویژگی‌هایی که از آقای پزشکیان در صداقت و عدالت‌محور بودن می‌شناسیم و اینکه با برنامه‌های ایشان در حوزه اجرا آشنا هستیم امیدواریم این اعتماد برگردد و مردم با حضور پای صندوق‌های رأی سرنوشت خودشان را رقم بزنند و با مشارکت بالا شاهد این تغییر سرنوشت باشیم. امیدواریم ستادهای آقای پزشکیان به زودی فعال شده و در یک رقابت جدی و سالم منتخب مردم راهی پاستور شود.

وی در پاسخ به این سوال که کف رای آقای پزشکیان را تا چه اندازه تخمین می‌زنید، گفت: من الان نمی‌توانم دقیق تخمین بزنم، اما با حمایت‌هایی که از سوی جبهه اصلاحات صورت گرفت، ایشان دارای پایه رأی بالایی خواهد بود. دوم آنکه آقای پزشکیان چندین دوره به عنوان نماینده تبریز انتخاب شده و توانسته اعتماد مردم را جلب کند قاعدتا می‌تواند با همین برنامه‌ها و شعارها در اقصی نقاط کشور اعتماد مردم را به خود جلب کند.