کارخانه قند شاهین دنا که اواخر سال ۹۴ به دلیل برخی مشکلات فعالیت خود را متوقف کرده بود، از اردیبهشت ماه سال جاری فعالیت دوباره خود را با ۲۰ کارگر آغاز کرده است.

واحد تولیدی «قند شاهین دنا» واقع در شهرک صنعتی ۲ یاسوج در استان کهکیلویه و بویراحمد که از تقریبا ۸سال پیش به دلیل مشکلات فعالیت تولیدی آن متوقف و تعطیل شده بود، با حمایت دولت و تجهیز اعتبار فعالیت خود را آغاز کرد.

به گزارش جارچی اخبار به نقل از ایلنا، یکی از کارگران سابق کارخانه قند شاهین دنا با بیان اینکه هم اکنون این کارخانه در اختیار بخش خصوصی است و در حال حاضر تا حدودی با خرید تجهیزات و ماشین آلات جدید نوسازی و بازسازی شده است، گفت: برای تجهیز کارخانه سال ۱۴۰۲ با حمایت دولت ۶۰ میلیارد تسهیلات برای تکمیل تجهیزات این واحد تولیدی پرداخت شده و هم‌اکنون در این کارخانه روزانه هشت تا ۱۰ تن قند با کیفیت تولید می‌شود.

او با بیان اینکه این واحد تولیدی گنجایش اشتغال حدود ۸۰کارگر بومی منطقه را دارد، درباره وضعیت تولید کارخانه گفت: کارخانه قند شاهین ظرفیت تولید ۲۵ تا ۳۰ تن قند را دارد و در حال حاضر بخش خصوصی کارخانه با تامین منابع مالی و تهیه مواد اولیه تولید اقدام به فعالیت تولیدی مجدد کرده است.

وی با بیان اینکه چندین سال است مسئولان استانی پیگیر شروع به کار دوباره این واحد تولیدی بودند و در این میان کارفرمای کارخانه با مشکل کمبود اعتبار برای ساخت انبار نگهداری مواد اولیه روبروست، افزود: در حالی هم اکنون، شاهد شروع بکار دوباره آن هستیم که این کارخانه به دلیل نداشتن انبار نگهداری ناچاز است سریعا محصولات تولیدی خود را به فروش برساند.

او گفت: از مسئولان درخواست داریم با حمایت از این کارخانه امنیت شغلی کارگران را تضمین کنند.