مشاور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: شاخص‌های سلامت در دولت سیزدهم رشد و پیشرفت قابل توجهی داشته است، حوزه سلامت از بخش‌های موفق و پررنگ دولت مردمی بود.

به گزارش جارچی اخبار، دکتر سید محمدحسین پورحسینی روز چهارشنبه در هشتمین اجلاس روسای دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی کشور افزود: در دولت سیزدهم ضمن واکسیناسیون گسترده کرونا، شاهد رشد قابل توجه پروژه‌های بهداشتی، درمانی، بیمارستانی و دیگر بخش‌های حوزه سلامت بودیم.

وی بیان کرد: در دولت سیزدهم کارهای شاخص زیادی در حوزه سلامت در سطح کشور با نگاه ویژه شهید آیت الله رئیسی انجام شد که شاخص‌ترین آن غلبه بر بحران کرونا و مدیریت بسیار خوب این پاندمی همه گیر بود.

مدیر کل حوزه وزارتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: در اجلاس روسای دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی کشور ضمن ارائه گزارش خدمات سه ساله وزارت بهداشت، درمان و علوم پزشکی بر تداوم خدمت شایسته و صادقانه تا آخرین روز خدمت و تحویل مسوولیت به مسوولان دولت بعدی تأکید می‌شود.

همکاری‌های سلامت محور ایران با کشورهای همسایه در دولت سیزدهم رقم خورد

مدیر کل همکاری‌های بین‌الملل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در این اجلاس گفت: در سال ۲۰۰۵ میلادی تفاهم‌نامه‌ای بین ایران، افغانستان، پاکستان و عراق و سازمان جهانی بهداشت تحت عنوان “گروه پنج” امضا و در قالب آن همکاری‌هایی در چند سال بین این کشورها انجام شد که این موضوع چند سالی در حالت رکود قرار گرفته بود.

دکتر محمد حسین نیکنام افزود: با روی کار آمدن دولت سیزدهم موضوع تعاملات و همکاری‌های ایران با کشورهای همسایه در حوزه‌های بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مورد تأکید مقام معظم رهبری قوت گرفت و از رکود خارج شد.

وی بیان کرد: ایران با کشورهای همسایه مرزهای طولانی و ترددهای زیادی دارد و بسیاری از بیماری‌هایی که در کشور پدید می‌آید، می‌توانند متأثر از بیماری‌هایی باشد که در این منطقه وجود دارد، اکنون بخش زیادی از بیماری مالاریا در کشور ما وارداتی است و در مورد بیماری‌های وبا و سل نیز همین‌گونه است.

مدیر کل همکاری‌های بین‌الملل وزارت بهداشت اضافه کرد: در حوزه ریشه کنی فلج اطفال حدود ۲۸ سال است که تلاش های خوبی در کشور انجام شده، اما به دلیل وجود این بیماری در کشورهای همسایه همچنان ایران در معرض خطر این بیماری است، حفظ و تقویت ارتباطات ما با کشورهای اطراف سبب می‌شود که بهتر بتوانیم این بیماری‌ها را در کشور خودمان کنترل کنیم.

نگاه ویژه به جامعه علمی و دانشگاهی، شاخصه‌ بارز شهید جمهور

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در این مراسم گفت: یکی از شاخصه‌های بارز شهید آیت‌الله رئیسی در سال‌های خدمت، ارتباط مستمر ایشان با حوزه‌های علمی کشور و نگاه ویژه به جامعه علمی و مجموعه‌های دانشگاهی بود.

دکتر محمود محمدزاده شبستری با بیان این‌که شهید آیت الله رییسی در دوران تولیت آستان قدس رضوی،۱۲ کمیته را از سراسر کشور در مشهد تشکیل دادند که یکی از این کمیته‌ها، کمیته معاونت علمی آستان قدس رضوی بود و این نشان از نگاه ویژه ایشان به حوزه‌های علمی کشور داشت.

وی ادامه داد: همچنین تأسیس بنیاد سلامت و درمان آستان قدس رضوی، فعالیت دارالشفای حرم مطهر رضوی با قدمتی بیش از ۵۰۰ سال، فعالیت‌ بیمارستان رضوی که از شاخص های مهم درمانی کشور است، در طول دوران فعالیت شهید آیت الله رییسی رقم خورد.، هشتمین اجلاس روسای دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی کشور ۲۳ خرداد ماه با حضور مسولان کشوری و استانی به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد آغاز شد و ۲۵ خردادماه به کار خود پایان می دهد.