مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی گفت: به دنبال بارندگی شدید شامگاه دیروز در پنج شهرستان شمالی استان که موجب سیلاب در رودخانه‌ها شد و خساراتی به تاسیسات آب وارد کرد آب‌رسانی به ۱۱۴ روستای شهر “آبش احمد” شهرستان کلیبر و نیز روستاهای شهرستان خداآفرین این استان بی وقفه در حال انجام است.

به گزارش جارچی اخبار، محمد خانی روز جمعه افزود: آب این روستاها از مجتمع آب‌رسانی شهید لشکری تامین می‌شد که اکنون از طریق تانکرهای سیار و چشمه‌های محلی رفع نیاز شده است.

وی ادامه داد: تاسیسات آب مناطق یاد شده در مجتمع آب‌رسانی شهید لشکری بخش آبش احمد شهرستان کلیبر از آب سطحی رودخانه “سلین چای” برداشت می‌کند که به علت غلظت بسیار زیاد، تصفیه خانه از مدار خارج شد و بعد از ۴۸ ساعت قابل احیا است و در مدار قرار می‌گیرد که از این مدت، ۲۴ ساعت دیگر باقی مانده است.

وی ادامه داد: خسارت در چندین نقطه خطوط انتقال ایجاد شده و هم اکنون عملیات تعمیر آنها در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی گفت: حدود ۱۷ هزار نفر از جمعیت روستایی بخش آبش احمد شهرستان کلیبر و تعداد اندکی از روستاهای شهرستان خداآفرین که از تصفیه خانه مجتمع آب رسانی شهید لشکری استفاده می کردند تا ۲۴ ساعت آینده به طور کامل از آب پایدار برخوردار می شوند.