امام جمعه موقت تبریز گفت: افزایش وحدت ملی و ترس و دلسردی دشمن از مزایای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات پیش روست.

به گزارش جارچی اخبار، حجت الاسلام والمسلمین احمد مطهری اصل در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تبریز افزود: رفتن پای صندوق‌های رای، در حقیقت مایوس کردن دشمنان است.
وی ادامه داد: باید خودمان و هرکسی که از ما حرف‌شنوی دارد را به انتخابات و شرکت حداکثری دعوت کنیم تا دشمنان را بار دیگر مایوس کنیم.

امام جمعه موقت تبریز خطاب به نامزدهای انتخاباتی گفت: نامزدها به حرف‌هایشان دقت کنند زیرا برخی حرف‌ها پیامدهای منطقه‌ای و بین‌المللی دارد و موجب تهیج و جسارت دشمن می‌شود.
وی اظهار کرد: سه گروه در انتخابات وظیفه دارند؛ گروه اول نامزدها هستند که باید در تبلیغ دقت کرده و اخلاق اسلامی را رعایت کنند و از تهمت و افترا دوری کنند زیرا مردم در ۴۵ سال همه را خوب شناخته اند.
مطهری گفت: دسته دوم مبلغان این نامزدها هستند که باید دقت کنند و با تخریب رقبا، جلو نروند.
وی ادامه داد: سومین دسته نیز خود مردم هستند که باید به میدان بیایند برخی می‌گویند چه فرقی دارد ما چه کسی را انتخاب کنیم؟ در حالی که اصلا اینگونه نیست.

حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان نشانه درماندگی و ضعف این رژیم است
مطهری همچنین به موضوع حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان اشاره کرد و گفت: این رژیم آخرین نفس های خود را می کشد و برای اینکه آن را پنهان کند به جنوب لبنان حمله می‌کند.
وی اظهار کرد: این رژیم از حزب‌الله لبنان چنان ضربه‌ای خورده است که دیگر نمی‌تواند در مقابل او کاری از پیش ببرد.

خطیب نماز جمعه تبریز ادامه داد: حزب‌الله لبنان در این چند روزه مواضع جدیدی از رژیم صهیونیستی را موشک باران کرد و نشان داد که هنوز اول کار است و موشک‌های اصلی را به میدان نیاورده است.
عزاداری ها بعد از روز مباهله
امام جمعه موقت تبریز همچنین در اعلام مناسبت‌های هفته به شهادت امام محمدباقر(ع) اشاره کرد و ضمن تسلیت گفت: امام محمدباقر(ع) و امام جعفر صادق(ع) احیا کننده مکتب تشیع هستند و در حال حاضر بیشتر منابع شیعی از ایشان است.
مطهری افزود: عید قربان در پیش است این عید یکی از بزرگترین اعیاد مسلمانان است و از عید قربان تا عید غدیر هفته امامت و ولایت است.
وی یادآور شد: امسال ما عزادار شهدای خدمت هستیم ولی یادمان نرود که این عزیزان چقدر به تجلی امامت و ولایت اهمیت می‌دادند.
وی گفت: امام جمعه شهید تبریز چندین سال برای احیای اعیاد غدیر تلاش کرد و مدام تاکید داشت تا عزاداری محرم بعد از مباهله آغاز شود.