مدیر کل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی گفت: واحدهای شهرک ۲۳۲ واحدی نهضت ملی مسکن شهرستان سراب در صورت تامین آورده مردم تا هفته دولت ( هفته اول شهریور ) تکمیل و تحویل متقاضیان می شود.

به گزارش جارچی اخبار، سید احمد موسوی در جریان بازدید سرپرست استانداری آذربایجان شرقی از طرح های مسکن ملی سراب اعلام کرد: نهضت ملی مسکن شهرستان سراب در قالب یک مجتمع ۲۳۲ واحدی، یک مجتمع ۵۰۰ واحدی و یک مجتمع یکهزار واحدی اجرا می شود.

وی همچنین گفت: یک شهرک ویلایی ۴۰۰ هکتاری نیز برای شهرستان سراب پیش بینی شده است.

موسوی گفت: این شهرستان تا ۱۰ سال آینده مشکلی در زمینه مسکن نخواهد داشت.

کشتارگاه طیور سراب بهره برداری شد

به مناسبت هفته جهاد کشاورزی با حضور سرپرست استانداری آذربایجان شرقی یک واحد کشتارگاه طیور در سراب بهره برداری شد.

با افتتاح این طرح کشاورزی برای ۹۳ نفر به طور مستقیم و بیش از ۴۰۰ نفر به طور غیرمستقیم اشتغالزایی شده است.

سرپرست استانداری آذربایجان شرقی در آیین افتتاح این طرح اظهار کرد: اولویت دولت مردمی، تکمیل طرح های نیمه تمام باقی مانده از دولت های قبلی بود و رییس جمهور شهید اجازه نمی داد کلنگ طرح جدیدی زمین زده شود.
تراب محمدی اضافه کرد: احیای واحدهای تولیدی و صنعتی راکد از دیگر اولویت های دولت رییس جمهور شهید بود، به گونه ای که تنها در استان ما بیش از ۵۰۰ واحد به مدار تولید بازگشتند.

سرپرست استانداری آذربایجان شرقی بیان کرد: خدمت دولت مردمی صادقانه و خالصانه بود؛ امام جمعه مردمی و استاندار جوان و جهادی استان نیز همین رویه را در پیش گرفتند.
وی افزود: ما نیز وظیفه داریم در تداوم راه شهدای خدمت، تمام قد در خدمت مردم در حوزه های مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی باشیم.

محمدی اضافه کرد: افتتاح کشتارگاه طیور سراب، مصداق عینی رونق تولید با مشارکت مردمی است و امیدواریم این روند در سال های بعد شتاب بیشتری بگیرد.
وی با اشاره به فرا رسیدن هفته جهاد کشاورزی و یادآوری تشکیل جهاد سازندگی، خدمات این نهاد در دوره پس از پیروزی انقلاب در زمینه محرومیت زدایی را بی مانند دانست.
وی ادامه داد: اگر امروز بیش از ۱۰۰ هزار تن گوشت سفید، ۵۰ هزار تن گوشت قرمز و مازاد بر مصرف گندم در استان تولید می شود، با کمک های فنی، تسهیلات بانکی و به دست کشاورزان عزیز است.
محمدی با اشاره به اقدامات ارزشمند انجام گرفته در بخش راه شهرستان سراب، ابراز امیدواری کرد که ۱۱۷ کیلومتر راه روستایی شهرستان نیز در آینده آسفالت شود.

سرپرست استانداری آذربایجان شرقی افزود: شهرستان سراب از نظر میراث تاریخی و فرهنگی و ظرفیت های گردشگری نیز غنی است و با کمترین توجه پویا می شود.

فعالیت ۴۳ واحد مرغداری در شهرستان سراب

فرماندار سراب نیز در این آیین گفت: ۴۳ مرغداری در سراب داریم و امروز نیز کشتارگاه طیور شهرستان را افتتاح می کنیم تا علاوه بر سراب به شهرستان های مجاور نیز خدمات دهد.

علی جهانی اضافه کرد: شهرستان سراب در تولید گوشت قرمز، ماهی و لوبیا، مقام نخست استان را دارد و انتظار داریم بازارچه دایمی محصولات کشاورزی در سراب احداث شود.

وی با اشاره به برنامه ریزی های انجام شده برای برگزاری چهارمین جشنواره عسل و لبنیات در سراب در تابستان امسال اعلام کرد: در نهضت ملی مسکن، مدرسه سازی، بهداشت و سلامت و آسفالت راه های روستایی مقام نخست استاد را داریم.
به مناسبت هفته جهاد کشاورزی ( ۲۱ تا ۲۷ خرداد) ۵۰ طرح کشاورزی با سرمایه گذاری ۱۴ هزار و ۱۸۰ میلیارد ریال در آذربایجان شرقی به بهره‌برداری می رسد.