یک فعال سیاسی گفت: همزمانی آغاز تبلیغات انتخاباتی و اجرای حکم سلطانی و آذرپیک قابل تامل است و این اقدامات به خیلی از حواشی دامن می‌زند.

به گزارش جارچی اخبار،جلال میرزایی، درباره بازداشت و اجرای حکم برخی از فعالان فضای مجازی در آستانه تبلیغات انتخاباتی گفت: از سال ۷۶ به این سو متاسفانه چنین مشکلاتی را در ایام انتخابات ریاست جمهوری داشتیم و علیرغم تاکیداتی که رهبری داشتند به نظر می‌رسد یک طیف‌هایی هستند که چندان توجه نمی‌کنند و متوجه نیستند چنین اقدامایی هزینه‌ها و خسارت‌های زیادی برای نظام سیاسی به بار می‌آورد.

این فعال سیاسی با بیان اینکه این اقدامات به خیلی از حواشی دامن می‌زند و این کارها نباید صورت گیرد، گفت: در دستگاه قضایی و امنیتی ما باید یک اتاق فکرهایی وجود داشته باشد تا چنین مسائلی را رصد کنند و با توجه به تاثیری که این اقدامات بر فضای سیاسی جامعه می‌گذارد مدیریت کنند و اجازه ندهند یک طیفی خودسرانه کارهایی را انجام دهند که این هزینه‌ها به وجود بیاید.

میرزایی با اشاره به بازداشت و احضار چندین فعال فضای مجازی عنوان کرد: به نظرم باید این اتفاق باتوجه به تبعاتی که داشته بررسی شود و اقدام متقضی برای رفع آن صورت گیرد.

وی در خصوص اجرای احکام برخی از این فعالان مانند یاشار سلطانی و صبا آذرپیک و احضار علی‌اکبر رائفی‌پور به عنوان منتقدان جدی یکی از نامزدها و همزمانی آن با آغاز تبلیغات انتخاباتی موجب طرح ادعاها و شائبه هایی شده است، اظهار داشت: بله این قسمت جای تامل دارد. بین طیف‌های نزدیک  به حاکمیت رقابت‌هایی وجود دارد آقای رائفی پور خودی قلمداد شدند اما این‌که‌ در این شرایط این برخوردها صورت می‌‌گیرد را باید از آن زاویه مورد بررسی کرد و خودشان باید ورود کنند و پاسخ دهند.