مدیر بیمارستان فوق تخصصی قلب و عروق شهید مدنی تبریز گفت: اخذ مالیات ارزش افزوده از تجهیزات اهدایی خیران به بخش سلامت، موجب دلسردی آنها می‌شود.

به گزارش جارچی اخبار، دکتر علی کریمیان به فرسوده بودن ساختمان و تجهیزات درمانی در این بیمارستان اشاره کرد و گفت: برای درمان بیماران قلبی، ساختمان موجود را به هر نحوی که شده سرپا نگه داشته ایم، اما تجهیزات درمانی کهنه و فرسوده بخش رادیوتراپی نیاز به نوسازی دارد که با توجه به قیمت بالای آنها، نیاز است که خیران ورود کنند و این امر مستلزم همکاری اقتصاد و دارایی و امور مالیاتی است.

وی از مسئولان استانی درخواست کرد تا با همکاری اقتصاد و دارایی استان، مالیات بر ارزش افزوده تجهیزات درمانی خریداری شده از سوی خیران را حذف کنند تا این مرکز درمانی، بهتر و بیشتر در خدمت بیماران باشد.

کریمیان ادامه داد: برای نوسازی دستگاه رادیوتراپی با ارز جدید، حدود یک هزارو ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است که با بودجه های دولتی این امکان برای بیمارستان ها وجود ندارد و ضروری است که از ظرفیت خیران در این زمینه استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه این بیمارستان برخلاف اسمش، در تمامی تخصص ها فعالیت دارد و تمامی بیماران در بخش اورژانش آن پذیرش و درمان می شوند، اظهار کرد: این مرکز تنها مرکز جامع شمال غرب از نظر بیماری های قلبی و جراحی قلبی است اما ۸۰ سال از بنای آن گذشته و فرسوده بودن بیشتر دستگاه ها، موجب بروز برخی مشکلات در این مرکز شده است.

وی ادامه داد: ماهانه یکهزار و ۲۰۰ تا یکهزار و ۵۰۰ ویزیت شیمی درمانی در این بیمارستان انجام می شود و ۳۰۰ تا ۵۰۰ نفر در این زمینه خدمات می گیرند و در بخش رادیوتراپی از مجموع سه تا چهار هزار ویزیت، ۲ هزار و ۱۵۰ تا ۲ هزار و ۵۰۰ نفر خدمات می گیرند.

کریمیان افزود: رادیو تراپی با دستگاه هایی که بالای ۱۱ سال عمر دارند پرهزینه بوده و خیران نیز به دلیل اینکه تجهیزات اهدایی آنها شامل مالیات بر ارزش افزوده می شوند از کمک کردن در این زمینه منصرف و دلسرد شده اند.

وی به وعده استانداران فقید استان برای کمک ۳۰۰ میلیارد ریالی از محل مسئولیت های اجتماعی مس سونگون به این بیمارستان و رفع برخی نیازهای آن اشاره و بیان کرد: متاسفانه با فوت و شهادت هر ۲ استاندار، این موضوع بلاتکلیف مانده و انتظارمان از مسئولان استانی، تحقق این وعده مهم است.

کریمیان به فعالیت ها و عملکرد این مرکز درمانی اشاره و اظهار کرد: کلینیک قلب این بیمارستان از هشت صبح تا پنج بعد از ظهر آماده پذیرش بیماران است و ماهانه ۲ هزار و ۸۰۰ تا سه هزار از خدمات این کلینک استفاده می کنند ضمن اینکه مراجعه بخش اورژانس بین چهار هزار و ۸۰۰ تا ۶ هزار نفر در ماه است.

وی افزود: ماهانه ۱۹۰ تا ۲۲۰ عمل قلب در این مرکز انجام می شود و یک هزار و ۲۵۰ تا یک هزار و ۴۰۰ نفر نیز از خدمات آنژیو این مرکز استفاده می کنند.

وی انجام اسپیرومتری، گوارش، آندوسکوپی، کولونوسکوپی و فیزیوتراپی برای بیماران آی سی یو را از دیگر خدمات ارایه شده در این بیمارستان اعلام کرد.

بدهی یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریالی بیمه تامین اجتماعی به بیمارستان شهید مدنی تبریز

کریمیان همچنین از بدهی یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریالی بیمه تامین اجتماعی به این بیمارستان خبرداد و گفت: هفت ماه است که این بیمه ریالی به این بیمارستان نداده و این در شرایط فعلی و بالا بودن هزینه های درمان، فشار مضاعفی به بیمارستان شهید مدنی وارد کرده است.

وی از دولت و وزات بهداشت نیز خواست اعتبارات لازم برای تجهیز و خرید دستگاه های مورد نیاز این بیمارستان را تخصیص دهند.

کریمیان افزود: هرچند این اعتبار بنام آذربایجان شرقی می آید اما بیماران همه استان های شمال غرب از آن استفاده می کنند از این رو نیاز است این اعتبارات بدون فوت وقت در اختیار استان قرار گیرد.

وی بر ضرورت جابجایی بیمارستان شهید مدنی نیز تاکید کرد و گفت: تا جابجایی این مرکز، خدمات ارایه شده بدون وقفه ادامه خواهد داشت.